Registrace

PONEC – divadlo pro tanec má nové umělecké vedení

Uměleckou ředitelkou divadla PONEC se stala Markéta Perroud, která poslední roky úzce spolupracuje s jeho zakladatelkou Yvonou Kreuzmannovou. Hned v září uvede PONEC tři premiéry ženských autorek: Witness, dis pla y a K Madoně se rzí.

Markéta Perroud
Markéta Perroud
Inzerce

„Vnímám PONEC jako jedinečný prostor pro tanec, prostor pro kreativitu, inspiraci, setkávání, dialog a nové impulsy,“ říká Markéta Perroud a dodává: „Velmi si vážím důvěry a těším se na formování dalšího směrování divadla, na spolupráci s týmem, umělci, diváky a partnery.“

„Oslovila jsem Markétu ke spolupráci před více než 10 lety, ještě když žila s rodinou v Lyonu; patří k nejúspěšnějším českým tanečnicím polistopadové éry a vždy ve mně vzbuzovala velkou důvěru. Zůstávám s ní v tandemu pro umělecké vedení festivalu TANEC PRAHA a četných mezinárodních projektů. Ale mám pocit, že divadlu PONEC jsem dala maximum a po těch 20 letech mu prospěje nová energie. Strategicky pracuji na změnovém projektu s celým týmem Tance Praha tak, abych zachovala kontinuitu řadě aktivit, které jsem po roce 1989 nastartovala,“ říká Yvona Kreuzmannová.

PONEC – divadlo pro tanec otevírá 21. sezónu hned třemi premiérami. 9. září začíná inscenací Witness renomované Věry Ondrašíkové, která se dotýká vztahovosti a ekologie, 16. září pokračuje projektem dis pla y Jitky Čechové a Terezy Lenerové zabývajícím se hranicí mezi přílišnou sebeprezentací a trapností. 21. září Johana Pocková se svým týmem nabídne představení prokládané sólovým zpěvem vedoucí dialog o věcech, kterých se smíme dotknout jen ve vzácných chvílích.

Witness

Stromy jako metafora vztahů i života na zemi. Speciálně vybírané větve různých druhů stromů vytváří na jevišti interakce v rámci precizní pohybové práce tanečníků podpořené živou hudbou Filipa Míška (Khoiba). To je nový projekt Witness Věry Ondrašíkové, renomované choreografky mezinárodně úspěšné inscenace GUIDE, tanečnice a pedagožky, a jejího týmu. Prvotní impuls, který se zrodil v newyorském Central Parku a pokračoval autorčinými osobními zkušenostmi, reflektuje stromy jako němé svědky. Inscenace akcentuje nejen vztahovou rovinu, ale i nutnost ekologického přístupu v každodenním životě. 

dis pla y

Jestli jste se někdy cítili trapně, tak dnes se vám uleví – slibuje projekt, který vznikl při jednom z uměleckých setkání ULOV REALITU, které pořádá uskupení Pulsar a kde se vůbec poprvé potkaly autorky díla Jitka Čechová a Tereza Lenerová. 

Jde o propojení tzv. makro a mikro dramaturgie. Projekt tedy nestaví jen na choreografii, ale vychází z analýzy postojů a pocitů vyvěrajících ze současné situace, z přemýšlení o vztahu mezi divákem a umělcem.

K Madoně se rzí 

Jaké to je, zažít něco, co nás spirituálně přesahuje? Někomu se to stane v malé zapomenuté kapličce, jinému při setkání s výjimečným člověkem, někdo na tento moment čeká celý život. Johana Pocková, autorka konceptu, choreografie a interpretace spolu se svým týmem zve ke společnému obřadu, malému zastavení a ztišení se. Inscenace je inspirována osobním zážitkem jednoho nečekaného setkání, které se po letech opět vynořuje z hlubin paměti a ožívá. Sólový zpěv s tanečním pohybem, světlo s mlhou, voda s kovem, chvíle harmonie a chvíle úzkosti vedou společný dialog o věcech, kterých se smíme dotknout jen ve vzácných momentech.

Markéta Perroud

Po ukončení studií na Pražské taneční konzervatoři v roce 1990 byla 7 let sólistkou Pražského komorního baletu Pavla Šmoka a spolupracovala na mnoha nezávislých uměleckých projektech doma i v zahraničí. V roce roce 1995 byla oceněna Cenou Thálie za mimořádný jevištní výkon. V roce 1997 se stala sólistkou předního světového souboru současného tance Baletu Státní opery ve francouzském Lyonu, kde působila do roku 2010. Je držitelkou francouzského státního diplomu pedagogiky tance a v letech 2009–2010 studovala v Lyonu kulturní management. Od roku 2010 spolupracovala s Tancem Praha, roku 2012 se přestěhovala s rodinou do Prahy. V roce 2015 obdržela na půdě Francouzské ambasády v Praze insignie rytíře Řádu umění a literatury (Ordre des Arts et des Lettres). Je aktivní v odborných komisích MK ČR a IDU a je členkou správní rady Kyliánova nadačního fondu.

Zdroj: Tanec Praha z.ú. 

Diskuze

Vyplněním e-mailu se přihlásíte k odběru automatických notifikací, které vás upozorní na nový příspěvek v této diskuzi.

Odesláním příspěvku souhlasíte s pravidly pro diskutující

Buďte první, kdo zahájí diskuzi pod tímto článkem!
Přidat komentář

Související texty

Zajímá vás celý článek?

Obsah Tanečních aktualit vzniká díky týmu odborníků, kteří investují svůj čas, energii a vášeň, aby vám přinesli ten nejkvalitnější vhled do světa tance. Podpořte naši redakci – každý příspěvek má smysl.

Přispět na obsah

Pokračovat ve čtení zdarma.