Konference Tanec a Škola zaměřila svůj dvoudenní program jak na odbornou veřejnost (taneční umělce, pedagogy, učitele, vedení škol, kulturní pracovníky), tak na širší veřejnost (školáky, rodiče). Účastnili se ho zástupci nejvýznamnějších projektů a organizací, kteří na základních školách v ČR realizují projekty kreativního učení v oblasti tance a pohybu (lektoři, kulturní pracovníci, taneční umělci a pedagogové), a tvůrci vybraných tanečních představení pro školy s doprovodnými lektorskými programy pro 1. a 2. stupeň ZŠ. V sobotu byly v prostorách Skautského institutu na Staroměstském náměstí prezentovány odborné příspěvky klíčových aktérů v oboru Taneční a pohybové výchovy. Role moderátorky programu, určeného zejména odborné veřejnosti, se zhostila Blanka Marková z Vize Tance. V neděli pak v prostorách základní školy Bílá v Praze 6 probíhaly praktické ukázky programů pro školy (workshopy, představení pro školy).
Propojování světů a oborové diskuze na Konferenci Tanec a škola 2024 předznamenaly schválení nového RVP na konci roku
1. Projekt Tanec školám, který realizuje Tanec Praha z.ú. (Divadlo PONEC), který prezentovala Romana Packová.
3. Projekt Tanec Libereckým školám představily Ludmila Rellichová a Adéla Garabíková ze spolku Taneční a Pohybové Studio Magdaléna.
5. O svých zkušenostech s kontinuální výukou taneční a pohybové výchovy na ZŠ Letohradská Praha hovořila Petra Pellarová. (Kontinuální výuku TPV nabízí žákům také např. ZŠ Všenory a ZŠ Dobřichovice, ZŠ Slivenec Praha a ZŠ a ZUŠ Karlovy Vary)
7. Adam Jarchovský z Cirqueonu prezentoval projekt TěloCirk, který poukázal na to, že cirkusová pedagogika sdílí s tvořivou taneční výchovou mnoho podobných principů i společný pohled na umění jako nástroj pro komplexní rozvoj dětské osobnosti.
V neděli se konaly dva praktické ukázkové workshopy z projektů Tanec Školám (lektoři Michaela Suša a Tomáš Kerle) a Škola Tančí (lektoři Jana Látalová a Jan Bárta) a dvě taneční představení, uzpůsobená pro prostory základní školy. Divákům ve věku 1. stupně ZŠ bylo určeno představení Kozí kraviny od spolku Ostružina, určené pro slyšící i neslyšící diváky, pro starší školáky pak inscenace Jáma lvová od uskupení POCKETART, které zpracovává téma médií, sociálních sítí, emocí a manipulace. Na obě představení navazoval lektorský program pro děti a diskuze pro učitele.
Konference se v diskuzní části zaměřila na podporu síťování mezi projekty a regiony, oborovou diskuzi, sdílení dobré praxe a aktuálních metodických materiálů, cenných výstupů z prezentovaných projektů. Patří mezi ně elektronické publikace „Metodika projektu Tanec Školám“ (Filinová, Látalová, Suša, Látalová) publikace „TěloCirk“ (Jarchovský, Klusáková), publikace „Tanec nezná handicap!,“ zaměřená na metodiku implementace inkluzivních tanečních a divadelních metod do kreativního učení znevýhodněných skupin dětí a mládeže, kterou vydala Vize tance, z.s. a jejíž součástí jsou výstupy z projektu Ostružina a Neslyšící. Na konci roku 2024 pak vyšla v NIPOS-ARTAMA tištěná publikace Taneční a pohybová výchova pro mladší žactvo v základním vzdělávání (Lössl, Pucová, Rellichová), která obsahuje metodiku těchto projektů:
1. Rytmická, pohybová a taneční výchova mladšího žactva: deset lekcí pro začínající pedagogy (Lössl),
2. Tanec libereckým školám: Fundamentální pravidla, principy a příklady rozvoje tvořivé taneční výchovy (Rellichová),
3. Pedagog taneční a pohybové výchovy pro základní vzdělávání: Od rozvoje vlastní kreativity k projektové výuce Taneční a pohybové výchovy (Pucová, Látalová, Novorytová, Bárta, Svíteková). Metodika projektu kreativního učení Škola Tančí (SE.S.TA) je zatím určena k internímu použití.
Na konferenci byla představena znovuobnovená Asociace taneční a pohybové výchovy z.s. (ATPV), jejíž vizí je stát se zastřešující institucí pro vzdělávací obor taneční a pohybové výchovy (TPV). Od roku 2025 nabídne ATPV možnost členství. Jejím účelem je podpora rozšíření vzdělávacího oboru TPV do českého formálního vzdělávání, jejím posláním je zvýšit povědomí o přínosech kreativního tance ve výchově a vzdělávání dětí v odborné, umělecké komunitě, pedagogické obci i širší veřejnosti.
Odborná diskuze se zaměřila na témata, která byla vybrána v souvislosti s plánovanými systémovými změnami v novém Rámcovém vzdělávacím programu (RVP), který posiluje vzdělávací oblasti Umění a kultura a přináší vizi komplexního, multioborového uměleckého vzdělávání. Jeho schválení umožní postupné rozšiřování kreativní taneční a pohybové výuky do všech základních škol v ČR. Vybrané obsahy Taneční a pohybové výchovy se dostanou z pozice volitelného, doplňkového oboru do povinného základu (rámce), závazného pro všechny děti. Tato změna je velkou výzvou ale i příležitostí pro rozvoj oboru, například v oblasti metodiky a vzdělávání pedagogů/lektorů. Dokument RVP umožňuje nejrůznější varianty/formáty naplňování obsahu tohoto oboru v rámci základního vzdělávání. Učitelům dává volnou ruku pro volbu konkrétního učiva a je možné ho naplnit projektovou výukou i spoluprací škol s umělci a kulturními institucemi. Není třeba se tedy obávat, že by stávající projekty jako Tanec školám, Škola Tančí nevyhovovaly pojetí RVP. Je to vlastně právě naopak, neboť tyto projekty byly velkou inspirací pro tvorbu obsahové stránky v RVP a jejich metodické materiály nebo modelová videa mohou být významnými zdroji v procesu implementace nového RVP do praxe výuky. Opakovaně se hovořilo o potřebě celospolečenské osvěty toho, jaký má kreativní tanec a pohyb pro děti smysl a proč je významné, aby byl součástí základního vzdělávání.