Monika Čižmáriková
Texty autora
La Mar – Podmořské plynutí pohybu
Soubor Dana Pala Creativity Company pod vedením choreografky Dany Paly uvedl premiéru díla La Mar na motivy pohádky H. Ch. Andersena Malá mořská víla (titul je slovní hříčkou ze španělského el mar – „moře“).
Festival Dance Life! – Nakažlivá taneční euforie
Milovníkům tance se po roce opět naskytla jedinečná příležitost seznámit se s nepřeberným množstvím tanečních stylů a vyzkoušet si je „na vlastní tělo“ pod jednou střechou. Dance Life! se konal na brněnském výstavišti letos již pošesté, ve dnech 10.–12. listopadu rozzářil tváře více než dvěma tisícům tanečníků.
Před devadesáti lety se narodil Pavel Šmok
Tanečník, pedagog, choreograf, herec i režisér Pavel Šmok se narodil 22. října 1927 v Levoči na Slovensku do rodiny českého stavebního inženýra.
Vzpomínka na Milču Mayerovou, nejvýznamnější představitelku Labanovy metody v Čechách
Před čtyřiceti lety, 22. září 1977, zemřela tanečnice, pedagožka a choreografka Milča (vlastním jménem Milada) Mayerová.
Setkání s Filipem Barankiewiczem: „Celý život jsem dělal to, co miluji.“
V úterý 12. září 2017 se v kavárně Café Nona na Nové scéně Národního divadla v Praze uskutečnila komorní tisková konference, setkání nového uměleckého šéfa baletního souboru ND Filipa Barankiewicze s několika novináři.
Absolventská představení 2017 – Večery plné emocí a očekávání
Červen je již tradičně dobou, kdy mladí umělci ukončují svá studia a předvádějí své nabyté dovednosti a schopnosti na absolventských vystoupeních.
Mon élue noire Sacre # 2, Gula – Energie a prožitek v Ponci
V rámci festivalu Tanec Praha byla 13. června 2017 v divadle Ponec předvedena dvě díla.
K výročí Anetty Voleské gratulují a vzpomínají starší i mladší kolegové: „Obdivovali jsme její vysoký klenutý nárt… Byla skvělou v každé roli.“
Tanečnice Národního divadla v Praze a pedagožka Anetta Voleská slaví sedmdesáté narozeniny.
NEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Aurélie Dupont – Esence francouzské étoile
osobnosti -
Sergio Méndez Romero a Sawa Shiratsuki: „Úspěšné partnerství stojí na respektu“
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Anonym
A není nepřijetí na konzervatoř někdy spíš vysvobození, než nutná frustrace?Není někdy lepší, když nepřijatý uchazeč…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří