Před pětaosmdesáti lety se narodil Stanislav Buzek, skvělý český tanečník a baletní mistr, jehož jméno rezonuje ve světovém kontextu možná silněji než doma.
Helena Kazárová
Prof. Helena Kazárová, Ph.D. vystudovala obor teorie tance na AMU v Praze. Od roku 1981 působí jako taneční publicistka (Taneční listy, Hudební rozhledy, Lidové noviny aj.). Je profesorkou na katedře tance AMU (dějiny tance a baletu, taneční teorie a estetika). Zabývá se barokní taneční kulturou, publikuje odborné články, účastní se vědeckých konferencí a je autorkou dvou knih.
Texty autora
Spící krasavice znovu v ND Praha – symbol probuzení či dřímoty?
Čajkovského po hudební stránce nejvíce vyzdvihovaný balet z roku 1890 má své pevné místo v repertoáru baletního souboru Národního divadla v Praze již 97 let, to už je slušná tradice!
Balet Oněgin opět v pražském Národním divadle
Návštěvníci baletních představení Národního divadla v Praze mají vskutku neobvyklou možnost zažít v rozmezí dvaceti let, tedy během jediné generace, již čtvrté nastudování díla na motivy slavného románu...
Baletní ombudsman a GNBH
Tento sloupek píšu zčásti jako reakci na probíhající diskurs o problémech, které narůstají v komunitě našeho profesionálního tance a zejména v baletních souborech...
Za Ottou Bubeníčkem Bertisem, světovým artistou
Dne 21. ledna 2020 přišla smutná zpráva, že se uzavřela životní pouť Otty Bubeníčka staršího, ve světě známém pod uměleckým jménem Otto Bertis.
Gruzínský národní balet v Praze jako pulzující tradice
Gruzínská kultura patří mezi ty nejstarší na světě, vyvíjela se v kavkazském regionu, který se stal pomyslnou hranicí mezi Evropou a Asií, tisíce let.
Stuttgartské Labutí jezero s přídechem naftalínu
Labutí jezero je baletní titul, který má u nás nejdelší tradici a je bezesporu v Čechách a na Moravě, ba i na Slovensku, nejhranějším tanečním dílem...
Kráska a zvíře k nevíře v Jihočeském divadle
Jihočeský balet zahájil svou druhou sezónu pod vedením Lukáše Slavického představením Kráska a zvíře, které je zamýšleno jako takzvané rodinné představení, tedy coby tančená pohádka pro zejména dětské publikum.
NEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Aurélie Dupont – Esence francouzské étoile
osobnosti -
Sergio Méndez Romero a Sawa Shiratsuki: „Úspěšné partnerství stojí na respektu“
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Anonym
A není nepřijetí na konzervatoř někdy spíš vysvobození, než nutná frustrace?Není někdy lepší, když nepřijatý uchazeč…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří