
Oblast tance reprezentuje kritička a držitelka Pulicerovy ceny za kritiku Sarah Kaufman. Její kritiky jsou v Americe velmi respektovány a každá pozitivní zmínka v nich se stává ceněným kreditem každého choreografa či tanečníka. Je takřka malým zázrakem, že kritička jako Sarah Kaufman se dostavila na představení, které ve Washingtonu mělo pouze čtyři uvedení, neboť je nepsaným pravidlem, že ve Washington Post se píše o inscenacích s nejméně patnácti reprízami. Kaufman v inscenaci oslovilo zajímavé propojení formy komiksu s fyzickým divadlem s prvky street dance a téma transgenderu. Samotnou inscenaci a výkon Miřenky Čechové ohodnotila slovy: „Tato sólová umělkyně z České republiky sloučila komiksové projekce s jazykem těla z ulice i jeviště, a vytvořila tak dojemný příběh „transgender cesty“; toto představení povznese divákovu duši. (…)“
S/He Is Nancy Joe spolu s představením Hlas Anne Frankové od Spitifre Company budou 16. a 17. prosince uvedeny v divadle i-camp / Neues Theater Munchen. V lednu bude reprezentovat českou divadelní kulturu na showcase APAP v New Yorku. V květnu 2013 proběhne tour v Jižní Koreji a v Čechách se objeví mimo jiné v Divadle Ponec a Studiu Alt@.
Odkazy:
Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=28TKHASBxxc Původní text kritiky: http://www.washingtonpost.com/entertainment/theater_dance/the-best-of-2012-dance/2012/12/06/7d544164-3d71-11e2-bca3-aadc9b7e29c5_story.html
Josef Herman
Milé dámy,papír, net, podcast, blog a cokoli dalšího si vymyslíte, to jsou přece jen média sloužící komunikaci v té…
Přestat se zdržovat nesmysly aneb Co s kritikou v éře nových médií