Rozhovor s Natašou Novotnou o Naharinově B/oleru v Ostravě
Nataša Novotná hostuje jako sólistka v choreografii B/olero Ohada Naharina, které uvádí balet Národního divadla moravskoslezského jako jednu část z večera nazvaného Dva světy / jeden svět.
Jaký vliv má na výsledný pohyb hudba, výtvarné umění a text díla? Na tuto otázku se pokusí odpovědět projekt Národního divadla moravskoslezského ve spolupráci s tanečnicí a choreografkou Natašou Novotnou. Nataša Novotná, bývalá tanečnice Kyliánova holandského souboru Nederlands Dans Theater 2 a Nederlands Dans Theater 1, choreografka a zakladatelka tanečního souboru 420PEOPLE, se do svého bývalého působiště, baletního souboru NDM, navrátila jako autorka choreografie Škrtič, který je součástí baletního triptychu Návraty domů. Listopadová premiéra této inscenace předznamenala Rok české hudby, neboť tři čeští skladatelé – Bedřich Smetana, Bohuslav Martinů a Leoš Janáček – inspirovali tři české choreografy – Pavla Šmoka, Natašu Novotnou a Jiřího Kyliána. „Paralela mezi tím, že Janáček a Martinů jsou od sebe jednu generaci, zrovna tak jako pan Kylián a já, se mi jevila jako zajímavý detail,“ říká Nataša Novotná. Jelikož je však počet představení omezený, spolupracuje také na dalších akcích v rámci Roku české hudby.Nataša Novotná hostuje jako sólistka v choreografii B/olero Ohada Naharina, které uvádí balet Národního divadla moravskoslezského jako jednu část z večera nazvaného Dva světy / jeden svět.
Nataša Novotná působila jako asistentka ostravského baletu při nastudování choreografie Johana Ingera Rain Dogs v rámci představení All that Jazz, Rock, Blues.
Přední čeští tanečníci světového formátu Nataša Novotná a Václav Kuneš uvedli premiéru Portrait parlé a Paradiso.
Pokračovat ve čtení zdarma.