Petr Zuska a Tereza Podařilová v nové choreografii Route 50
zprávy
Petr Zuska je nejen autorem choreografie Route 50, ale také v ní spolu s Terezou Podařilovou tančí. Zuskovu choreografii provází hudba, kterou přímo na míru této události složil finský jazzový hudebník, klavírní virtuos, skladatel Iiro Rantala a která během Lappeenranta Ballet Gala zazní naživo v autorově interpretaci.
Hosty, kteří vystoupí v rámci slavnostního večera, budou tanečníci z Dortmund Ballet s choreografií Alexandra Ekmana Cacti a Williama Forsytha The Vertiginous Thrill of Exactitude, také primabalerína Misa Kuranaga z Boston Ballet, Carlos Pinillos a Philip de Castro z Portuguese National Ballet nebo Emilio Vuorio a Arthur Abram z Baletu Národního divadlo v Brně. Celý program bude ještě jednou uveden 29. srpna ve finském Tampere.
Petr Zuska ke své choreografii dodává: „Když mě Jussi požádal o vytvoření nového krátkého kusu na letní Galapředstavení v Laperantě a Tampere, nemohl jsem zkrátka říci ne. Zvláště, když se vlastně do určité míry bude jednat o oslavu půl století Jussiho života s baletem a divadlem. Název mého nového duetu Route 50 je parafrází na legendární americkou silnici Route 66 spojující Chicago a Los Angeles, která měřila přes 2000 mil. Díky modernizaci dopravní infrastruktury z ní dnes zbylo vlastně jen torzo, ale mnoho desetiletí se tato silnice pyšnila názvem ,Main street of America‘. Hlavní dráhou Jussiho 50-ti letého profesního života se stal balet a taneční divadlo. Co je však začátkem a koncem tohoto období a kolik ,mil‘ měřilo? Těžká otázka a pochybuji, že by měl Jussi jednoznačnou odpověď. Mnoho otázek a nejistých odpovědí se občas vynoří v mysli a duši i mé a Terezy Podařilové – bývalé první sólistky souboru a dnes již především skvělého baletního mistra, jelikož jsme oba rovněž na cestě, která neúprosně míří k padesátce, v tomto případě však ryze věkově. Pro Jussiho a jeho završenou profesní padesátku tedy s Terezou zatančíme nějaký moment z cesty k padesátce trochu jiné. Jsem si však jist, že ve výsledku je to vždy dost podobné. Mnohé z toho, co je za námi, se už nikdy nevrátí a mnoho neznámého tam někde v dálce nás teprve čeká.“
Zdroj: 2media.cz
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
pierrot_le_fou
Romane, moc díky za tu první reakci. Cením si na ní zejména toho, že se pokouší otevřít prostor k rozmluvě o věci jako…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 7 dny
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 7 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 7 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 7 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 8 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Hana Polanská
Je škoda, že v článku není uvedeno, kdo za tím štěstím, že máme Hamiltona (a nejen jeho, ale i další dědice a ikony…Jakákoli jedinečnost. Julyen Hamilton zase v Praze