
„První část trilogie pojednává o touze, o momentu, v němž dochází k zastavení času, k dočasnému rozechvění skutečnosti, kdy se z malých nedůležitých věcí stávají osudové záležitosti. Výraznou složkou představení je hudba Michala Nejtka, který ji složil speciálně pro tento projekt. Skladba je složena z pěti vět pojednávajících o touze po štěstí, smrti, erotickém zažehnutí, spánku a absolutnu. V každé větě budou muzikanti rozestavěni na scéně v jiném vzorci,“ vysvětlují zástupci divadla Ponec.
„Nejde pouze o Nejtkovu hudbu, která mě nepřestává fascinovat, nýbrž především
o samotnou tělesnou přítomnost muzikantů, kteří se ocitnou na jevišti velmi blízko tanečníků a herců,“ říká umělecký šéf a režisér Spitfire Company Petr Boháč a dodává: „Nemohu říci, jestli se jedná o hudební divadlo, nebo divadlo taneční, nebo dokonce performativní vizuální umění. Škatulkování mě nezajímá. Chci se díky umění setkat s divákem a všemi dostupnými prostředky v něm vyprovokovat touhu.“
„Na středoevropské poměry rozsáhlá koprodukce tří českých uměleckých subjektů a jednoho německého předestírá ještě jednu touhu. Povýšit taneční a performativní umění na úroveň, jaké se jí dostává v západních zemích, především ve Francii, Německu a Skandinávii, kdy podobné premiéry jsou vždy společenskou událostí,“ dodávají zástupci divadla Ponec.
Trilogie se společným názvem Constellations volně navazuje na předchůdkyni Člověk v mezní situaci, v níž hned první část One Step Before the Fall o boxerovi Muhammadu Alim a jeho boji s Parkinsonovou nemocí doslova objela svět a obdržela několik tuzemských a evropských cen včetně Top Ten Aerowaves Prioritiesa Herald Angel Award.
Druhý a třetí díl Constellations s názvy Sisyfobia a My Son Looking to the Sun bude vyprávět o strachu z absurdity a humoru z toho plynoucího a o dětském úžasu, jenž je z dospělého světa vytlačen. Uskuteční se za podpory českých, holandských a norských partnerů.
V roce 2016 se kromě premiéry uskuteční ještě dvě reprízy 30. listopadu a 2. prosince. V dubnu 2017 se chystá německá premiéra v drážďanském divadle Hellerau – European Center for the ArtsDresden.
Zdroj: Divadlo Ponec
Josef Herman
Milé dámy,papír, net, podcast, blog a cokoli dalšího si vymyslíte, to jsou přece jen média sloužící komunikaci v té…
Přestat se zdržovat nesmysly aneb Co s kritikou v éře nových médií