Cirk La Putyka, Spitfire Company či VerTeDance vystoupí na piazzettě Národního divadla
zprávy
Festival Praha Žije Hudbou odstartuje ve čtvrtek 7. června 2018 v 19:00 na piazzettě Národního divadla performancí dua Hand to Violin. Na ně hned naváže vystoupení novocirkusového souboru Cirk La Putyka speciálně připravené pro festival Praha Žije Hudbou 2018. Nabídne příchozím podívanou plnou na pomezí cirkusu a divadla, vzdušnou i pozemní akrobacii, žonglování, tanec a vysoké skoky za živého doprovodu tří hudebníků. Pro Cirk la Putyka to bude také jediné letošní vystoupení v pražských ulicích. „Ulice je plná života. Jedno místo – místo pro umění. Ulice je pro nás výzva. Je to místo, kde se potkáme s diváky. Na půl hodiny, pokud budou mít zájem a my dost nápadů, abychom je na té ulici chvíli zdrželi,” Rostislav Novák ml., principál Cirku La Putyka.
Na programu letošního festivalu Praha Žije Hudbou se objeví jména současné divadelní tvorby. Soubor Spitfire Company se bude prezentovat svou cenami ověnčenou inscenací Antiwords, ovlivněným dílem Václava Havla - především jeho hrou Audience a režijním zpracováním Jiřího Menzela. Spolu s dvěma hlavními aktérkami inscenace zde budou k vidění masky - hlavy v nadživotní velikosti od sochařky Pauliny Skavové - a hudba Sivan Eldar speciálně složená pro tuto událost.
Kurz základních technik štěstí a iluzi toku času nabídne projekt skupiny VerTeDance Flow, na kterém se podílela hudebnice Beata Hlavenková a režisér Jiří Havelka. VerTeDance slaví úspěch v zahraničí i u nás doma. Jsou jedinou českou skupinou, které se podařilo již třikrát získat tuzemské ocenění za taneční inscenaci roku. Dále se představí Studio DAMÚZA se svým hudebním představením Spal jsem s Marilyn, které nabídne osobitý pohled na život slavné filmové hvězdy za doprovodu jejích největších hitů. Jakub Urban se předvede v autorském představení na pomezí performance a ohňové show Chameleon, které humorně i s jistou dávkou adrenalinu tematizuje jedinečnosti každého člověka.
„Ulice je skvělá platforma, kde lze představit zajímavé umělce a jejich performance a dostat je přímo k divákovi. Rádi bychom ukázali, že představa buskera nemusí končit u nastříbřeného podivína na podstavci‘ nebo ,hudebníka s rozladěnou kytarou‘, že se zde naopak může prezentovat i kvalitní umění. Netvoříme klasický festival, ale happening za svobodný umělecký projev, který nám může zpestřit naše každodenní cesty ulicemi Prahy,“ dodává divadelní dramaturg festivalu Pavel Vaněk.
Zdroj: Nerudný fest.cz, o.s.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 40 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 42 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 43 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 44 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 58 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 60 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?