Cirk La Putyka, Spitfire Company či VerTeDance vystoupí na piazzettě Národního divadla
zprávy
Festival Praha Žije Hudbou odstartuje ve čtvrtek 7. června 2018 v 19:00 na piazzettě Národního divadla performancí dua Hand to Violin. Na ně hned naváže vystoupení novocirkusového souboru Cirk La Putyka speciálně připravené pro festival Praha Žije Hudbou 2018. Nabídne příchozím podívanou plnou na pomezí cirkusu a divadla, vzdušnou i pozemní akrobacii, žonglování, tanec a vysoké skoky za živého doprovodu tří hudebníků. Pro Cirk la Putyka to bude také jediné letošní vystoupení v pražských ulicích. „Ulice je plná života. Jedno místo – místo pro umění. Ulice je pro nás výzva. Je to místo, kde se potkáme s diváky. Na půl hodiny, pokud budou mít zájem a my dost nápadů, abychom je na té ulici chvíli zdrželi,” Rostislav Novák ml., principál Cirku La Putyka.
Na programu letošního festivalu Praha Žije Hudbou se objeví jména současné divadelní tvorby. Soubor Spitfire Company se bude prezentovat svou cenami ověnčenou inscenací Antiwords, ovlivněným dílem Václava Havla - především jeho hrou Audience a režijním zpracováním Jiřího Menzela. Spolu s dvěma hlavními aktérkami inscenace zde budou k vidění masky - hlavy v nadživotní velikosti od sochařky Pauliny Skavové - a hudba Sivan Eldar speciálně složená pro tuto událost.
Kurz základních technik štěstí a iluzi toku času nabídne projekt skupiny VerTeDance Flow, na kterém se podílela hudebnice Beata Hlavenková a režisér Jiří Havelka. VerTeDance slaví úspěch v zahraničí i u nás doma. Jsou jedinou českou skupinou, které se podařilo již třikrát získat tuzemské ocenění za taneční inscenaci roku. Dále se představí Studio DAMÚZA se svým hudebním představením Spal jsem s Marilyn, které nabídne osobitý pohled na život slavné filmové hvězdy za doprovodu jejích největších hitů. Jakub Urban se předvede v autorském představení na pomezí performance a ohňové show Chameleon, které humorně i s jistou dávkou adrenalinu tematizuje jedinečnosti každého člověka.
„Ulice je skvělá platforma, kde lze představit zajímavé umělce a jejich performance a dostat je přímo k divákovi. Rádi bychom ukázali, že představa buskera nemusí končit u nastříbřeného podivína na podstavci‘ nebo ,hudebníka s rozladěnou kytarou‘, že se zde naopak může prezentovat i kvalitní umění. Netvoříme klasický festival, ale happening za svobodný umělecký projev, který nám může zpestřit naše každodenní cesty ulicemi Prahy,“ dodává divadelní dramaturg festivalu Pavel Vaněk.
Zdroj: Nerudný fest.cz, o.s.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 3 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Roman Zotov-Mikshin
Proč z kritiky nikdy nelze vypárat priority a preference kritika? Souhlasím, že by neměli v kritice prosakovat, ale…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr