Aneta Krejčík Plšková

Aneta Krejčík Plšková

Mgr. Aneta Krejčík Plšková se věnuje tanci odmala. Vyzkoušela si všechny možné styly, od latinsko-amerických a standardních tanců přes Street Dance až ke Contemporary. Aktuálně studuje doktorský program Historické vědy na Filozofické fakultě Univerzity Pardubice. V rámci svého studia se zaměřuje na historii tance, především na první polovinu dvacátého století. Je zároveň lektorkou a choreografkou v taneční škole InDance a tanečnicí ve skupině STEELS. Kromě tanečních aktivit, které jí zabírají většinu času, také ráda píše. Působí jako zástupkyně šéfredaktora v literárním časopise Partonyma, občasně dělá rozhovory pro Pardubický deník a má za sebou i nějakou tu řádku tiskových zpráv nebo článků. Mimo publicistické texty v současnosti už jen zřídka vyplodí nějakou báseň, ačkoli poezie je Anetě velmi blízká. Vydala básnickou sbírku s názvem Zlom ruce za vaz. Pokud zrovna nemá jiné povinnosti, podniká s manželem cesty do zahraničí.


Texty autora

Tanec naplnil mlýnské sýpky

Poslední zářijový víkend proběhlo dlouho očekáváné slavnostní otevření národní kulturní památky Winternitzových automatických mlýnů, které na břehu řeky Chrudimky na okraji centra Pardubic ve svém raném architektonickém období navrhl Josef Gočár. 

KoresponDance – Architektura improvizace

Pražská část 11. ročníku festivalu KoresponDance se nesla v duchu street dance a nového cirkusu. Návštěvníci si vyzkoušeli improvizaci s Mr. Krissem, zkušenost mohli ihned využít v navazujícím Open Stage nebo se mohli nechat ohromit živelnou akrobatickou show EXIT.

Zlatá Praha – ztišený hlas tanečního umění

Devětapadesátý ročník mezinárodního televizního festivalu Zlatá Praha kromě osmaosmdesáti soutěžních a dvou nesoutěžních snímků, zaměřených na hudbu a performanční umění, nabídl také filmové premiéry, taneční a hudební představení i rozmanitý doprovodný program.

Pobyt – Souboj s filozofií

Prvomájový večer měl v divadle Ponec daleko k láskyplné scéně. Premiéra představení Pobyt choreografa Jana Razimy se nesla v duchu marného zápolení s vlastním bytím, se světem, se životem. Tanečníci z Dočasné Company a Katedry tance HAMU předvedli úctyhodnou podívanou, navzdory chybějící kontinuálnosti a roztříštěnosti díla. 

NO ON – Návrat k přirozenosti

Česká premiéra performativního koncertu NO ON Barbory Janákové proběhla v prostorách Studia ALTA. Představení bylo unikátní tím, že kromě druhého účinkujícího, Juraje Čecha, byli na scéně také vokální hosté Lucia Kašiarová a Peter Šavel. 

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE