Aneta Krejčík Plšková

Aneta Krejčík Plšková

Mgr. Aneta Krejčík Plšková se věnuje tanci odmala. Vyzkoušela si všechny možné styly, od latinsko-amerických a standardních tanců přes Street Dance až ke Contemporary. Aktuálně studuje doktorský program Historické vědy na Filozofické fakultě Univerzity Pardubice. V rámci svého studia se zaměřuje na historii tance, především na první polovinu dvacátého století. Je zároveň lektorkou a choreografkou v taneční škole InDance a tanečnicí ve skupině STEELS. Kromě tanečních aktivit, které jí zabírají většinu času, také ráda píše. Působí jako zástupkyně šéfredaktora v literárním časopise Partonyma, občasně dělá rozhovory pro Pardubický deník a má za sebou i nějakou tu řádku tiskových zpráv nebo článků. Mimo publicistické texty v současnosti už jen zřídka vyplodí nějakou báseň, ačkoli poezie je Anetě velmi blízká. Vydala básnickou sbírku s názvem Zlom ruce za vaz. Pokud zrovna nemá jiné povinnosti, podniká s manželem cesty do zahraničí.


Texty autora

Pobyt – Souboj s filozofií

Prvomájový večer měl v divadle Ponec daleko k láskyplné scéně. Premiéra představení Pobyt choreografa Jana Razimy se nesla v duchu marného zápolení s vlastním bytím, se světem, se životem. Tanečníci z Dočasné Company a Katedry tance HAMU předvedli úctyhodnou podívanou, navzdory chybějící kontinuálnosti a roztříštěnosti díla. 

NO ON – Návrat k přirozenosti

Česká premiéra performativního koncertu NO ON Barbory Janákové proběhla v prostorách Studia ALTA. Představení bylo unikátní tím, že kromě druhého účinkujícího, Juraje Čecha, byli na scéně také vokální hosté Lucia Kašiarová a Peter Šavel. 

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE