Pražská část festivalu současného pohybového umění KoresponDance se uskutečnila ve čtvrtek 20. června v hostivařské kabelárně, a to za plného provozu.
Aneta Krejčík Plšková
Mgr. Aneta Krejčík Plšková se věnuje tanci odmala. Vyzkoušela si všechny možné styly, od latinsko-amerických a standardních tanců přes Street Dance až ke Contemporary. Aktuálně studuje doktorský program Historické vědy na Filozofické fakultě Univerzity Pardubice. V rámci svého studia se zaměřuje na historii tance, především na první polovinu dvacátého století. Je zároveň lektorkou a choreografkou v taneční škole InDance a tanečnicí ve skupině STEELS. Kromě tanečních aktivit, které jí zabírají většinu času, také ráda píše. Působí jako zástupkyně šéfredaktora v literárním časopise Partonyma, občasně dělá rozhovory pro Pardubický deník a má za sebou i nějakou tu řádku tiskových zpráv nebo článků. Mimo publicistické texty v současnosti už jen zřídka vyplodí nějakou báseň, ačkoli poezie je Anetě velmi blízká. Vydala básnickou sbírku s názvem Zlom ruce za vaz. Pokud zrovna nemá jiné povinnosti, podniká s manželem cesty do zahraničí.
Texty autora
XPOSURE – Emoční klání s kapkou groteskna
V polovině prosince v pražském Divadle BRAVO! proběhla premiéra představení XPOSURE. Mladý kolektiv vsadil na vyjádření emočního souboje, který podtrhl dichotomií napětí a chaotického uvolnění.
Tanec naplnil mlýnské sýpky
Poslední zářijový víkend proběhlo dlouho očekáváné slavnostní otevření národní kulturní památky Winternitzových automatických mlýnů, které na břehu řeky Chrudimky na okraji centra Pardubic ve svém raném architektonickém období navrhl Josef Gočár.
Bude to pokaždý jiný, jen barvy zůstanou
Pateční i sobotní večer předposledního zářijového týdne proběhla ve Studiu Hrdinů premiéra instantněkompozičního představení Budem furt stejný, nebo uvidíme barvy jasněji? z dílny CreWcollective.
KoresponDance – Architektura improvizace
Pražská část 11. ročníku festivalu KoresponDance se nesla v duchu street dance a nového cirkusu. Návštěvníci si vyzkoušeli improvizaci s Mr. Krissem, zkušenost mohli ihned využít v navazujícím Open Stage nebo se mohli nechat ohromit živelnou akrobatickou show EXIT.
Jak Zojka pomohla Zemi dýchat – Tanec učí děti ekologii
Na Mezinárodní den tance si Dočasná Company připravila premiéru inscenace Jak Zojka pomohla Zemi dýchat. Představení s ekologickým námětem nadchne bez ohledu na věk.
Festival Nová generace – Tanec mezi humorem a úzkostí
V Praze letos opět proběhl třídenní taneční Festival Nové generace. Prezentoval práce studentů Katedry tance HAMU a hostil také zahraniční studenty.
Být tak v Giverny, Pnutí – Od mystického zážitku ke každodenní realitě
V rámci oslav 30 let Konzervatoře Duncan centre zavítali její studenti, absolventi, pedagogové i samotný ředitel Petr Tyc do pardubického Divadla 29, kde probíhal rozmanitý třídenní program (nejdelší ze všech měst v regionech v rámci podzimního duncanovského turné kromě Prahy).
Zlatá Praha – ztišený hlas tanečního umění
Devětapadesátý ročník mezinárodního televizního festivalu Zlatá Praha kromě osmaosmdesáti soutěžních a dvou nesoutěžních snímků, zaměřených na hudbu a performanční umění, nabídl také filmové premiéry, taneční a hudební představení i rozmanitý doprovodný program.
Poutníci bloudící temnou myslí
Premiéra projektu Anny Benhákové s názvem Poutníci proběhla v prostorách Divadla X10. Choreografka z Dočasné Company ukázala mimo tanečního i pěvecký talent.
Pobyt – Souboj s filozofií
Prvomájový večer měl v divadle Ponec daleko k láskyplné scéně. Premiéra představení Pobyt choreografa Jana Razimy se nesla v duchu marného zápolení s vlastním bytím, se světem, se životem. Tanečníci z Dočasné Company a Katedry tance HAMU předvedli úctyhodnou podívanou, navzdory chybějící kontinuálnosti a roztříštěnosti díla.
BAZAAR 2022 – Environmentální žal evropských umělců
Letošní Bazaar Festival tematicky navazoval na předchozí a zaměřil se na migraci a vzdorování hrozbám v environmentální krizi.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Soňa Ferienčíková o politizaci nezávislého umění: „Kdybych přestala tvořit, znamenalo by to ustoupit zlu.“
rozhovory -
Taneční konzervatoř hlavního města Prahy má nové pedagogy
zprávy -
Nominace na Ceny Thálie 2024
zprávy -
Zemřela Michaela DePrince, tanečnici bylo 29 let
zprávy -
V Kralupech nad Vltavou proběhne premiéra inscenace EOT/Echoes of Time
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Jan Klen
Ano, změna je dobrá, když se ví proč, co se očekává a co je možné a co je nadále jen ve vizích přacích. Asi je dobré to…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
Josef Bartoš
Vážený pane Nagele, děkujeme za upřesnění, v textu jsme upravili.J. Bartoš
Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
Tomáš Nagel
V Ústí nad Labem nebyl nikdy Činoherní klub. Vždy jen Činoherní studio !Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
Barbora
Dobrý den, podle archivu ND tančila paní Morávková v divadle Absolventský koncert Hudební a taneční školy v roce…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
Natálie
Dobrý den, rodné jméno je dle knihy Cesty k tanečnímu a baletnímu mistrovství Pamela Méhešová (rok ukončení studia1989).Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
petram
Pamela Morávková je jméno rodné, nebo vyvdané ? V archivu ND žádná Pamela Morávková není...Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
mar
Až meditativní zážitek s minimalistickým výtvarným pojetím hry světla a stínu. Úžasné akrobatické výkony - první…Thin Skin – Křehkost kovových prutů