Ohniskem letošní dramaturgie tak nebyla pestrobarevná podívaná, ve smyslu adrenalinově velkolepé show, nýbrž dojemné i humorné příběhy o lásce, soužití, o vztazích všeho druhu a každodenních záležitostech. Publikum se stávalo svědkem, jak se škádlení mezi partnery prolamuje v technicky náročná akrobatická čísla, jak rodinná dynamika ožívá ve skvěle frázované klaunské etudě, jak se díky divákům usmíří nejedno kamarádství a jak obecně může být „manéž“ cirkusovým zrcadlem skutečnosti, a především místem vřelých lidských setkání. Festival skladbou pozvaných titulů nabídl nejen nápaditě zpracovaná dění, zábavu či fyzickou preciznost, ale především opravdovost. Ukázal, že cirkus může s nadhledem vyprávět nejen o životě v maringotce a šapitó ušitém na míru, ale i obecněji jej pojmout v celé jeho křehkosti i síle s oporou v lásce, přátelství, parťáctví…
Cirkusová romantika po ostravsku důstojně uzavřela historii festivalu Cirkulum
Mezinárodní festival nového cirkusu a pouličního divadla Cirkulum v Ostravě byl v době vzniku prvním a jediným svého druhu v Moravskoslezském kraji. Letošní devátý ročník, stejně jako v posledních letech situovaný do areálu a okolí Slezskoostravského hradu, působil po celý týden od 1. do 8. 6. svátečním dojmem, až jako událost s nádechem nostalgie. Tomu přispěla jak domácí BoCirk Company, tuzemský FysioART, tak zahraniční hosté: věhlasné francouzské duo Les Rois Vagabonds, španělská dvojice Cia PakiPaya, belgický pár Compagnie du Mirador, ukrajinsko-francouzská Compagnie Zalataï či tradiční a ve Francii již jediná Le Mur de la Mort.
Ohniskem letošní dramaturgie tak nebyla pestrobarevná podívaná, ve smyslu adrenalinově velkolepé show, nýbrž dojemné i humorné příběhy o lásce, soužití, o vztazích všeho druhu a každodenních záležitostech. Publikum se stávalo svědkem, jak se škádlení mezi partnery prolamuje v technicky náročná akrobatická čísla, jak rodinná dynamika ožívá ve skvěle frázované klaunské etudě, jak se díky divákům usmíří nejedno kamarádství a jak obecně může být „manéž“ cirkusovým zrcadlem skutečnosti, a především místem vřelých lidských setkání. Festival skladbou pozvaných titulů nabídl nejen nápaditě zpracovaná dění, zábavu či fyzickou preciznost, ale především opravdovost. Ukázal, že cirkus může s nadhledem vyprávět nejen o životě v maringotce a šapitó ušitém na míru, ale i obecněji jej pojmout v celé jeho křehkosti i síle s oporou v lásce, přátelství, parťáctví…