Hana Strejčková

Hana Strejčková

Hanka Strejčková – divadelní režisér, dramaturg, publicista, choreograf a perfomer, pedagog. Absolvovala DAMU v Praze - Katedru činoherního divadla, obor dramaturgie, dále studovala fyzické divadlo na Mezinárodní divadelní škole Jacques Lecoq v Paříži a scénografii v ateliéru Pascale Lecoq – Laboratoř výzkumu pohybu na téže škole. Ve Velké Británii se rok učila tvůrčímu psaní a také se zaměřila na uplatnění tanečních technik v práci se specifickými skupinami, zejména seniory a tělesně/ mentálně postiženými lidmi. Čtyři roky se v Rusku věnovala sportu, divadlu a tanci. Dodnes se pohybuje na obousměrné cestě profesionální divadlo – umělecká pedagogika – terapie uměním. Dlouhodobě vede divadelní studio pro děti, pro mládež a dospělé lektoruje kurzy fyzického divadla a práce s maskou, tančí se seniory. V tvorbě nejčastěji propojuje žánr fyzického a objektového divadla se sociálně závažnými tématy, věnuje se divadlu reminiscence. Mezi její profilová díla z posledních let, oceňovaná v ČR i zahraničí, patří inscenace Poutníci po hvězdách, Mezi námi, Půlnoc v pohraničí, Na dech, Tři židle ad…Je autorkou dvou knih. Titul Už běžím domů věnovala dětem, knihu 222 a 2 příběhy 20. století vytvořila se seniory. Je spoluzakladatelkou uměleckého uskupení FysioART – umění s přesahem, které propojuje profesionální umění se sociálním prostředím a členkou Mezinárodního souboru 104Internationale.


Texty autora

Mime Fest – Pánská jízda

Mezinárodní festival mimického divadla, který se konal od 14. do 17. září v Poličce, ovládla dramaturgie vystavěná z mužských sól. Až na jednu jedinou výjimku se na jevišti objevovali výhradně jen mimové, klauni a hrdinové, tanečníci a herci.

Festival Nultý bod – Komunitní piknik radostí

Festival performativního umění Nultý bod svůj pohled opět zaměřil na osobitost, identitu a formy komunikace. V prostorách Divadla X10 a zejména pak karlínské ALTY, včetně její zahrady, rezonovala existenciální tematika, touha po sdílení, umění pro umění, ale i energická nadsázka a groteska. 

Humans – Závan puristického cirkusového umění

Mezinárodní festival nového cirkusu Cirk-UFF se po dvouleté pauze konečně dočkal australského souboru Circa! Jedno ze špičkových uskupení pod vedením režiséra Yarona Lifschitze ozdobilo program 12. ročníku, který se konal v prvním červnovém týdnu v podkrkonošské metropoli Trutnov. 

Nebesa – Kam kráčí Losers?

Zahrady Anežského kláštera, kde stojí letní scéna Divadla BRAVO!, se staly křižovatkou tří uměleckých uskupení: Losers Cirque Company, 420PEOPLE a Maranatha Gospel Choir. 

Jogging - Ubrzdit sebe sama

S jarem se slétají nejen vlaštovky, ale rojí se i premiéry absolventských představení studentů uměleckých škol. Performerka Anna Šefrnová z katedry Nonverbálního divadla pražské HAMU uvedla v divadle Alfred ve dvoře své sólové představení Jogging. 

Zero etc. – Myšlenky o/v koncích

V prvních dnech válečného konfliktu, jenž tak bezprostředně zasáhl i nás, uvedlo divadlo Ponec premiéru autorské inscenace Zero etc. tanečnice a choreografky Cécile Da Costa. 

Cirkopolis: Not Standing – Through the Grapevine, Work – Těsně tělo na tělo

Komorní festival Cirkopolis se konal v Praze již podeváté. Letošní ročník nabídl tři tuzemské tituly a pět zahraničních, mnohé se velmi důvěrně dotýkaly otázek těla 
a tělesnosti. K cirkusu samozřejmě tělo neodmyslitelně patří a právě Belgičan Alexander Vantournhout v duetu Not Standing – Through the Grapevine a francouzský projekt režiséra Claudia Stellata Work jej rozebrali na mikročástice a vystavili nevšedním výzvám.  

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE