Diskuze k tématu:
Mechanický pomeranč - Násilí, sex a Beethoven

Vyplněním e-mailu se přihlásíte k odběru automatických notifikací, které vás upozorní na nový příspěvek v této diskuzi.

Komentář k recezni

vložil Ondřej Vinklát

IP: 86.49.243.89
Reaguje na:
Vážená paní Benoniová,

děkuji Vám za pozitivní kritiku. S představením jsem společně s celým tvůrčím týmem nad míru spokojen a stojím si za ním.

Jedno bych kritice ovšem vytknul - a to nepochopení či neuvědomění si toho, jak úzce jsou jednotlivé ingredience představení provázány.
A to nemluvím pouze o našem Mechanickém pomeranči, nýbrž obecně o více než častém přístupu k divadelní tvorbě.
Zástupci jednotlivých uměleckých disciplín se povětšinou od prvního nápadu ovlivňují, a společně hledají ideální tvar, a to až do první opony!
Nejedná se o solitérní nápady, které do sebe zázračně zapadnou.

Nemám ve zvyku obhajovat svůj přínos k inscenacím, a především ne takovouto cestou, avšak v tomto případě mi to nedalo.

Na choreografii a režijním uchopení Mechanického pomeranče jsem se podílel stejnou měrou jako můj spolutvůrce Tomáš Rychetský a celý inscenační tým.
S Tomášem jsem na baletním sále společně s tanečníky strávil celý tvůrčí proces.
Proto je v programu napsáno - choreografie: Tomáš Rychetský, Ondřej Vinklát.

Nemohu pochopit, co v Vás vedlo k tomu, abyste podle Vás zdařilý výsledek připisovala režisérovi, a pouze jednomu ze dvou choreografů inscenace...?

Nejspíš tento můj komentář vyzní jako výraz zneuznané ješitnosti, a je pravdou, že se má ješitnost při čtení Vaší kritiky ozvala. Proto mne prosím omluvte, a pochopte, že jsem na tvorbě inscenace strávil více než tři měsíce, a že jsem do představení vložil hodně úsilí a energie.

s úctou
Ondřej Vinklát

Komentář k recenzi

vložil Tom Rychetsky

IP: 37.188.255.99
Reaguje na:
Děkuji za recenzi.
Musím však dodat jednu věc,která mě v ní tíží.Na choreografii jsem dělal společně s Ondřejem Vinklátem a ta práce je společná od začátku do konce.Nelze tedy říct,kdo udělal více či méně.Již od začátku svých choreografických pokusů přes DEKKADANCERS až doteď rád dělám dohromady s týmem lidí,které mám rád a které obdivuji.A nemyslím tím jen spolu choreografy…Není nad možnost se vzájemně ovlivnit,doplnit či inspirovat a posouvat dílo k výslednému tvaru.Proto to píšu,protože “náš” Mechanický pomeranč by nikdy nevznikl bez Ondřeje Vinkláta, Pavlal Šimáka,Ivana Achera,EvyJiřikovské,Lucie Špalkové,Daniela Tesaře,kterým ještě jednou ze srdce děkuji.


Se srdečným pozdravem Tom Rychetský

Re: Komentář k recenzi

vložil Ondřej Vinklát

IP: 86.49.243.170
Reaguje na: Re: Komentář k recezni
Milý Ondřeji, především vám všem celému týmu gratuluji k povedené premiéře.
Domnívala jsem se,že jste byl přizván k inscenaci později.
Jak se pan Rychetský zmiňoval o jeho již dřívějším záměru- inscenovat Mechanicky pomeranč jako taneční divadlo,tak jsem to brala více jako"jeho dítě ".
Zároveň i řešení prostorového členění choreografie mne připadalo ne z Vašeho rukopisu.
Když se nepodepíše pod choreografií jen jeden autor, je to vždy těžké identifikovat,kdo měl větší vliv na finální verzi.
Myslim si,že už poslední dobou Dekkadancers se podepisují samostatně (např.Labyrint S.Pechara,Faun M.Svobodnik nebo Mašínovi v Liberci v choreografii V.Konvalinka )Podle mého názoru je to rozhodně "čistší "k profilovaní osobnosti choreografii,autora a jeho vyvoje.
Jak do sebe jednotlivé tvůrčí počiny v jednotlivé inscenaci do sebe zapadají,jak se zmiňujete, by mělo být samozřejmostí ....
Rozhodně jsem Vas,Ondřeji, nechtěla poškodit. Víte dobře,že Vaší práci sleduji a obdivuji ..
Marcela Benoniová

Vážená paní Benoniová,

děkuji Vám za vyjádření.

Chtěl bych jen uvést na pravou míru, že si v žádném případě nemyslím, že byste mě, nebo mou práci chtěla záměrně poškodit. Ve svém příspěvku jsem spíše narážel na irelevantnost Vašeho tvrzení nebo dojmu, o větším uměleckém přínosu k inscenaci jednoho ze dvou choreografů, zejména když je v programu černé na bílém kdo se na choreografii představení podílel. To by přeci měla být jasná informace k tomu, jak ke kritice přistupovat.
Když už polemika o přínosu jednotlivých tvůrců nastala, očekával bych věcné argumenty. Těch jsem se ovšem ve Vaší kritice nedočkal.

Prvotní nápad uvést Mechanický pomeranč jako taneční divadlo můj nebyl, byl Tomášův, ale tvorba samotného představení je věcí druhou. Věcí, která se skládá z mnoha článků. Jeden článek z procesu tvorby vypadne, a z jablka je jablko beze šťopky.
Pokud dobře vím, Tomáš Rychetský se k procesu tvorby v programu přímo vyjadřuje.
Z jeho vyjádření je zřejmé, jak úzce inscenační tým spolupracoval. Nevidím tedy důvod k takovému tvrzení jaké je to Vaše. Narážím tak na faktickou nepřesnost, či neinformovanost, která je zavádějící, a k fundované kritice, promiňte mi, nepatří.

Vážená paní Benoniová, nerad bych zde rozdmýchával oheň. Vaší kritické práce si vážím, a jsem samozřejmě rád, že se Vám inscenace jeví jako kvalitní počin českého tanečního divadla. Myslím si ovšem, že takovéto diskuze mohou přispět ke kultivaci našeho tanečního prostředí, které je i přes svou velikost dosti nejednotné a polarizované.

s úctou
Ondřej Vinklát

Re: Komentář k recezni

vložil Benoni

IP: 46.135.23.9
Reaguje na: Komentář k recezni
Vážená paní Benoniová,

děkuji Vám za pozitivní kritiku. S představením jsem společně s celým tvůrčím týmem nad míru spokojen a stojím si za ním.

Jedno bych kritice ovšem vytknul - a to nepochopení či neuvědomění si toho, jak úzce jsou jednotlivé ingredience představení provázány.
A to nemluvím pouze o našem Mechanickém pomeranči, nýbrž obecně o více než častém přístupu k divadelní tvorbě.
Zástupci jednotlivých uměleckých disciplín se povětšinou od prvního nápadu ovlivňují, a společně hledají ideální tvar, a to až do první opony!
Nejedná se o solitérní nápady, které do sebe zázračně zapadnou.

Nemám ve zvyku obhajovat svůj přínos k inscenacím, a především ne takovouto cestou, avšak v tomto případě mi to nedalo.

Na choreografii a režijním uchopení Mechanického pomeranče jsem se podílel stejnou měrou jako můj spolutvůrce Tomáš Rychetský a celý inscenační tým.
S Tomášem jsem na baletním sále společně s tanečníky strávil celý tvůrčí proces.
Proto je v programu napsáno - choreografie: Tomáš Rychetský, Ondřej Vinklát.

Nemohu pochopit, co v Vás vedlo k tomu, abyste podle Vás zdařilý výsledek připisovala režisérovi, a pouze jednomu ze dvou choreografů inscenace...?

Nejspíš tento můj komentář vyzní jako výraz zneuznané ješitnosti, a je pravdou, že se má ješitnost při čtení Vaší kritiky ozvala. Proto mne prosím omluvte, a pochopte, že jsem na tvorbě inscenace strávil více než tři měsíce, a že jsem do představení vložil hodně úsilí a energie.

s úctou
Ondřej Vinklát
Milý Ondřeji, především vám všem celému týmu gratuluji k povedené premiéře.
Domnívala jsem se,že jste byl přizván k inscenaci později.
Jak se pan Rychetský zmiňoval o jeho již dřívějším záměru- inscenovat Mechanicky pomeranč jako taneční divadlo,tak jsem to brala více jako"jeho dítě ".
Zároveň i řešení prostorového členění choreografie mne připadalo ne z Vašeho rukopisu.
Když se nepodepíše pod choreografií jen jeden autor, je to vždy těžké identifikovat,kdo měl větší vliv na finální verzi.
Myslim si,že už poslední dobou Dekkadancers se podepisují samostatně (např.Labyrint S.Pechara,Faun M.Svobodnik nebo Mašínovi v Liberci v choreografii V.Konvalinka )Podle mého názoru je to rozhodně "čistší "k profilovaní osobnosti choreografii,autora a jeho vyvoje.
Jak do sebe jednotlivé tvůrčí počiny v jednotlivé inscenaci do sebe zapadají,jak se zmiňujete, by mělo být samozřejmostí ....
Rozhodně jsem Vas,Ondřeji, nechtěla poškodit. Víte dobře,že Vaší práci sleduji a obdivuji ..
Marcela Benoniová

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE