Re: Komentář k recenzi
vložil Ondřej Vinklát
IP: 86.49.243.170
Reaguje na: Re: Komentář k recezni
Vážená paní Benoniová,Milý Ondřeji, především vám všem celému týmu gratuluji k povedené premiéře.
Domnívala jsem se,že jste byl přizván k inscenaci později.
Jak se pan Rychetský zmiňoval o jeho již dřívějším záměru- inscenovat Mechanicky pomeranč jako taneční divadlo,tak jsem to brala více jako"jeho dítě ".
Zároveň i řešení prostorového členění choreografie mne připadalo ne z Vašeho rukopisu.
Když se nepodepíše pod choreografií jen jeden autor, je to vždy těžké identifikovat,kdo měl větší vliv na finální verzi.
Myslim si,že už poslední dobou Dekkadancers se podepisují samostatně (např.Labyrint S.Pechara,Faun M.Svobodnik nebo Mašínovi v Liberci v choreografii V.Konvalinka )Podle mého názoru je to rozhodně "čistší "k profilovaní osobnosti choreografii,autora a jeho vyvoje.
Jak do sebe jednotlivé tvůrčí počiny v jednotlivé inscenaci do sebe zapadají,jak se zmiňujete, by mělo být samozřejmostí ....
Rozhodně jsem Vas,Ondřeji, nechtěla poškodit. Víte dobře,že Vaší práci sleduji a obdivuji ..
Marcela Benoniová
děkuji Vám za vyjádření.
Chtěl bych jen uvést na pravou míru, že si v žádném případě nemyslím, že byste mě, nebo mou práci chtěla záměrně poškodit. Ve svém příspěvku jsem spíše narážel na irelevantnost Vašeho tvrzení nebo dojmu, o větším uměleckém přínosu k inscenaci jednoho ze dvou choreografů, zejména když je v programu černé na bílém kdo se na choreografii představení podílel. To by přeci měla být jasná informace k tomu, jak ke kritice přistupovat.
Když už polemika o přínosu jednotlivých tvůrců nastala, očekával bych věcné argumenty. Těch jsem se ovšem ve Vaší kritice nedočkal.
Prvotní nápad uvést Mechanický pomeranč jako taneční divadlo můj nebyl, byl Tomášův, ale tvorba samotného představení je věcí druhou. Věcí, která se skládá z mnoha článků. Jeden článek z procesu tvorby vypadne, a z jablka je jablko beze šťopky.
Pokud dobře vím, Tomáš Rychetský se k procesu tvorby v programu přímo vyjadřuje.
Z jeho vyjádření je zřejmé, jak úzce inscenační tým spolupracoval. Nevidím tedy důvod k takovému tvrzení jaké je to Vaše. Narážím tak na faktickou nepřesnost, či neinformovanost, která je zavádějící, a k fundované kritice, promiňte mi, nepatří.
Vážená paní Benoniová, nerad bych zde rozdmýchával oheň. Vaší kritické práce si vážím, a jsem samozřejmě rád, že se Vám inscenace jeví jako kvalitní počin českého tanečního divadla. Myslím si ovšem, že takovéto diskuze mohou přispět ke kultivaci našeho tanečního prostředí, které je i přes svou velikost dosti nejednotné a polarizované.
s úctou
Ondřej Vinklát
Hana Polanská
Je škoda, že v článku není uvedeno, kdo za tím štěstím, že máme Hamiltona (a nejen jeho, ale i další dědice a ikony…Jakákoli jedinečnost. Julyen Hamilton zase v Praze