Taneční kritika v evropském kontextu
Taneční kritika v evropském kontextu byl projekt, který probíhal v roce 2023 a byl zaměřen na zvyšování kompetencí tanečních kritiků působících v Evropě jak v odborných znalostech souvisejících s taneční a divadelní kritikou, tak i v řízení redakce, fundraisingu a PR oblastech související s profesí tanečního kritika a fungováním tanečního média. V rámci projektu jsme uspořádali dva vícedenní vzdělávací workshopy pro odbornou obec a dvě panelové diskuze určené veřejnosti.
První cyklus workshopů proběhl na přelomu března a dubna ve spolupráci s Českou taneční platformou v Praze a workshopy lektorovala etablovaná kritička a editorka Emily May (GB/DE) s workshopem Postavení a význam taneční kritiky a ohodnocení práce kritiků, která působí v odborných médiích napříč Evropou i Amerikou; publicistka a kulturní manažerka Lena Megyeri (HU) s workshopem Psaní v praxi: Jak sledovat taneční představení, když o něm píšeme, pořizování poznámek a jejich proměna v recenzi a Anette Therese Pettersen (NO), divadelní a taneční kritička, která se mimo jiné zabývá procesy a politikou současné kritiky v praxi a vedla workshop Zkoumání formátů kritiky, nové alternativní formáty, intimita kritika.
Na workshopy navázala panelová diskuse pro veřejnost na téma Reflexe tanečního umění: dialog kritiků a umělců, ve kterém zasedli společně s lektorkami i taneční umělci: Sabina Bočková, Viktor Černický a Marie Gourdain.
Druhý cyklus workshopů proběhl na začátku října ve spolupráci s MOVE Fest Ostrava v Ostravě a workshopy lektorovala publicistky a zakladatelky platformy Tanznetz Niny Hümpel (DE) s tématem Udržitelnost tanečních/uměleckých médií po ekonomické stránce; šéfredaktor magazínu Dancing Times Jonathana Graye (UK) s workshopem Udržitelnost formátu tanečních/uměleckých médií a kritik působící v Springback Magazine Sanjoy Roy (UK), který se vyjádřil k tématu: Motivace, vzdělávání a udržitelnost profese kritika
Na workshopy navázala panelová diskuse pro veřejnost na téma Reflexe tanečního umění: dialog kritiků a umělců, ve kterém zasedli společně s lektory i redaktoři lokálních médií: Lucie Křížková, Ivana Šuláková a Aleš Honus.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média