Choreograf Alexej Ratmanskij se připojuje k HET Nationale Ballet
Ukrajinský choreograf Alexej Ratmanskij byl jmenován rezidenčním umělcem nizozemského HET Nationale Ballet. Na pozici bude působit minimálně do roku 2027.
Ukrajinský choreograf Alexej Ratmanskij byl jmenován rezidenčním umělcem nizozemského HET Nationale Ballet. Na pozici bude působit minimálně do roku 2027.
Choreograf Alexej Ratmanskij je v mnoha ohledech fascinující osobností. Světoběžník, jenž se v šestatřiceti letech stal uměleckým šéfem jednoho z nejprominentnějších světových baletních souborů, Velkého divadla v Moskvě.
Alexej Ratmanskij, choreograf, autor historizujících baletních inscenací, tanečník, bývalý umělecký šéf baletního souboru Velkého divadla v Moskvě, dlouholetý rezidenční choreograf American Ballet Theatre a za několik týdnů rezidenční choreograf New York City Ballet.
Alexej Ratmanskij, který před několika týdny oznámil svůj odchod z American Ballet Theatre, se přesouvá do nového působiště. A nebude to nikterak daleko, svou kariéru spojí s druhým newyorským baletním souborem New York City Ballet, kam nastoupí v srpnu 2023.
Choreograf a dlouholetý rezidenční umělec American Ballet Theatre Alexej Ratmanskij na konci června 2023, kdy mu vyprší pracovní smlouva, opustí svou pozici v souboru, na kterou nastoupil v lednu 2009.
Od počátku války, kdy Rusko vtrhlo na Ukrajinu, je jedním z nejhlasitějších odpůrců konfliktu a zastánců Ukrajiny choreograf Alexej Ratmanskij. Někdejší umělecký šéf baletu moskevského Velkého divadla uvedl s mnohými ruskými...
The Australian Ballet si na konec sezony 2021/2022 připravil další živý přenos titulu ze svého repertoáru. Po současném díle Kunstkamer byl vybrán Petipův balet Harlequinade v choreografické a režijní rekonstrukci Alexeje Ratmanského.
V odpovědi na napadení Ukrajiny Ruskou federací se rovněž v baletním světě zvedají první reakce. Londýnská Royal Opera zrušila letní hostování Baletu Velkého divadla, Alexej Ratmanskij zase odvolal svou novou premiéru, kterou připravoval právě se souborem moskevské scény.
V listopadu se po dlouhé odmlce probudil k životu největší španělský soubor Compañía Nacional de Danza a poprvé od vypuknutí pandemie opět stanul na jevišti před diváky.
Newyorský balet si dal na rozdíl od jiných souborů s přípravou digitálního programu na čas, a přišel s komplexním konceptem dvou představení za týden.
Historicky poučené rekonstrukce baletů jsou v poslední době hojně skloňovaným fenoménem a dobrat se prapůvodní podoby řady titulů dnešního zlatého klasického fondu je cílem nejednoho choreografa.
Domnívám se, že již nyní lze konstatovat, že počátek 21. století začal psát novou historii baletů...
Hana Polanská
Je škoda, že v článku není uvedeno, kdo za tím štěstím, že máme Hamiltona (a nejen jeho, ale i další dědice a ikony…Jakákoli jedinečnost. Julyen Hamilton zase v Praze