Multimediální scénický projekt Miřenky Čechové sleduje za doprovodu bizarního a absurdního humoru, filmu, animace, živé hudby a v neposlední řadě baletu, člověka zmítaného strachem, destrukcí a zaslepenou poslušností. Pečlivé propojení všech složek se odehrává na pozadí surreálných, fyzicky expresivních obrazů a výtvarných objektů, které představují univerzálně platné fenomény manipulace a teroru. Je rebelie jediné východisko, jak se utkat se svíravým diktátem zkostnatělé instituce a nesnesitelnou nesvobodou?
„Kniha zachycuje syrový popis reality z pozice rebelující puberťačky. To, co následovalo po jejím vydání, zachycuje má intimní zpověď v metaBaletkách. Připravované divadelní Baletky hledají cesty, jak neztratit samu sebe, nenechat se zmanipulovat a neuvěřit tomu, v co vás systematicky nutí. Tedy v nulovou sebehodnotu. Zamýšlím se v nich nad tím, zda pomyslné schody k baletnímu snu vedou vzhůru ke svobodě, anebo naopak dolů, do propasti absurdní lidské prázdnoty. A jelikož je to často humor, který nás zachraňuje před zoufalstvím a depresí, nahlížím na tento příběh skrze optiku léčivého smíchu,“ prozrazuje Miřenka Čechová.
Miřenka Čechová ve svých představeních ráda pracuje s výraznou vizuální a hudební složkou. K výtvarné spolupráci tentokrát přizvala malířku a sochařku Evu Matoušovou, která je autorkou scénografie a metaforických objektů. O hudební doprovod se stejně jako v metaBaletkách postará DJka Mary C a skladatel Martin Tvrdý, s nímž Čechová vytvořila představení Miss AmeriKa.
Zdroj: Spitfire Company
pierrot_le_fou
Romane, moc díky za tu první reakci. Cením si na ní zejména toho, že se pokouší otevřít prostor k rozmluvě o věci jako…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr