Registrace

Together Alone choreografky Yany Reutové & col. se premiérově představí 30. září v Divadle Ponec

Divadlo Ponec 30. září uvede premiéru triptychu Together Alone od ukrajinské tanečnice a choreografky Yany Reutové. Co přinesou nečekaná setkání a křížení osudů? A znamená fyzická blízkost i blízkost emocionální? Jak se vyrovnat s tíživým pocitem samoty? Jak ho vysvětlit? A proč je občas nejsilnější právě ve chvílích, kdy jsme obklopeni lidmi? Hlavně na tyto otázky se představení pokusí najít odpovědi.

Together Alone - Lost. Foto: Vojtěch Brtnický
Together Alone - Lost. Foto: Vojtěch Brtnický
Inzerce

Yana Reutová před více než rokem přesunula svůj život i tvorbu do Prahy. Triptych Together Alone je výsledkem soustavné práce řady měsíců, během kterých prošlo vývojem nejen samotné dílo, ale i jeho autorka. Odehrává se in-door i out-door.

Na triptychu Together Alone začala Yana Reutova pracovat loni v létě s pěti ukrajinskými tanečnicemi, tak vznikl kvintet s podtitulem Lost. Ztraceny v neznámé zemi, daleko od svých blízkých, náhodně spolu tady a teď, a přece každá osamocena. První část triptychu se inspiruje verši Antona Ovchinnikova napsanými po vypuknutí války přímo v Kyjevě a také hudbou ukrajinské radikální protiputinovské kapely Balaklava Blues sídlící v Kanadě. O doladění zvukové atmosféry se postaral Tomáš Kerle. Dílo bylo vybráno na Českou taneční platformu, ale i ukrajinskou platformu do Vilniusu a na L‘Altre festival v Barceloně.

Pro druhou část triptychu Invisible Traces se již Yana rozhodla oslovit české umělce: Jitku Čechovou, Lukase Bliss Blahu a Katy Jabůrkovou. Nemohl chybět hudebník Tomáš Kerle. A náhodně nabídli k využití svůj objekt „barre“ absolventi AVU Lucie Podroužková a Štěpán Rubáš. Projekt nabral jasné kontury, přidaly se i alternace pro výjezdy do Itálie a Brazílie, podpořil ho Státní fond kultury.

Triptych tematicky uzavírá Endless Talks - úvaha o osudovosti, náhodách a vůli, které udávají směr našich životů. Spojení Yany Reutové a Ladjiho Koneho, Ukrajiny a Burkiny Faso. Duet vznikl na základě náhodného setkání a dlouhých rozhovorů o kulturních hodnotách, tradicích a vznímání tance.

Tvůrčí tým doplnil během rezidence v Praze český hudebník Tomáš Kerle, jehož hudba se stala propojujícím prvkem celého triptychu.

 „Sotva si dovedeme představit, co vše se odehrává v myslích uprchlíků a čemu musí čelit. Můžeme však něco nabídnout – tvůrčí zázemí, podporu, aby neztráceli chuť tvořit, zapojit se do práce s našimi umělci a rozvíjet smysluplné projekty pro děti uprchlíků i dospělé. Yaně se to daří, pro výzvu EFA (European Festivals Association) ji podpořilo 5 dalších festivalů z EU, které čekají na premiéru. Věřím, že to bude mimořádný zážitek,“ říká Yvona Kreuzmannová, zakladatelka a ředitelka Tance Praha/Divadla Ponec.

Zdroj: Divadlo Ponec

Diskuze

Vyplněním e-mailu se přihlásíte k odběru automatických notifikací, které vás upozorní na nový příspěvek v této diskuzi.

Odesláním příspěvku souhlasíte s pravidly pro diskutující

Buďte první, kdo zahájí diskuzi pod tímto článkem!
Přidat komentář

Související texty

Zajímá vás celý článek?

Obsah Tanečních aktualit vzniká díky týmu odborníků, kteří investují svůj čas, energii a vášeň, aby vám přinesli ten nejkvalitnější vhled do světa tance. Podpořte naši redakci – každý příspěvek má smysl.

Přispět na obsah

Pokračovat ve čtení zdarma.