Tak dlouho se chodí...
vložil Adéla Svobodníková
IP: 89.24.209.171
Reaguje na:
Je osvěžující vidět, že se nějaká kulturní instituce konečně rozhodla jasně vymezit vůči mnohdy velmi nevybíravému způsobu, jakým se kritika vyjadřuje k uváděným inscenacím, a bojovat proti tomu v podstatě jediným účinným prostředkem, kterým vládne: tedy zavřením svých dveří. Protože, co si budeme povídat, pokud už někdo sebere odvahu a rozhodne se bránit se na půdě vaší platformy, například v komentáři pod danou recenzí, zaútočíte na něj jako hejno harpyjí, viz. recenze Zuzany Rafajové na brněnskou inscenaci Bajadéry a vaše reakce na komentáře pana Slavického. Je zábavné, jak své, často až urážlivé výroky, vytrvale bráníte právem na subjektivní názor, a nyní tu hořekujete nad tím, že se někdo rozhodne stejně subjektivně si zvolit, čí subjektivní názor hodlá podpořit prostřednictvím udělení akreditace.Vypadá to, že když si dovolí vyjádřit nesouhlasný postoj někdo "na druhé straně", hned tasíte zbraně typu "cenzura" a potlačování "odborně podložených postojů". Ale prozraďte mi: z jakého odborného podložení vychází například závěr Vaší cynicky laděné recenze na choreografii Hany Polanské Turečkové - Mysterium času, uvedené na TA 10.1. 2017, kde píšete: "Dočkali jsme se kýženého konce. Pokus Turečkové „o sdělení nesdělitelného“ je dosti nestravitelný a při pohledu na něj jsem propadla pochybnostem o jeho (ne)smyslu..." když jiná recenze na danou inscenaci, tentokrát z pera Martiny Doležalové, uveřejněná 19.12.2016 na serveru nenudtese.cz uvádí, že "Hloubka, autenticita a katarzní vyznění představení s názvem Mysterium času, jeho postupná gradace od plynutí a zběsilosti času vedoucí k osvobozujícímu, smířlivému klimaxu nového zrození činí z tohoto moderního baletu dílo nezapomenutelné a navýsost progresivní."...Čert, aby se v tom vyznal, nemyslíte?
Upřímně doufám, že se k podobnému kroku jako NDB časem odhodlají i další kulturní domy, ostatně nikdo tím nikomu nebrání představení navštívit, že? Uvolněná místa by se tak mohla poskytnout například znevýhodněným rodinám, které si většinou o návštěvě divadla mohou leda nechat zdát. Jejich "subjektivní názor" by pak byl v konečném důsledku možná i přínosnější.
Eliška Brtnická
Děkujeme, to nás moc těší!Thin Skin – Křehkost kovových prutů