Před pár dny se odehrál na ČT art živý přenos z prostor pražského Národního divadla. Soudě dle poměrně vydatné mediální masáže propagující téměř čtyřhodinovou akci, cíl byl jediný a nadmíru bohulibý....
Lucie Dercsényiová

Mgr. Lucie Dercsényiová, Ph.D., choreoložka, taneční kritička, taneční terapeutka.
Po Taneční konzervatoři Praha vystudovala magisterské a doktorandské studium na taneční fakultě AMU. Tančila v Československém tanečním souboru písní a tanců, vedla taneční oddělení ZUŠ, vyučovala dějiny tance a umění na Taneční konzervatoři Praha a Taneční konzervatoři I. V. Psoty. Ředitelka Společnosti tance při Taneční konzervatoři Praha 1998, redaktorka a později šéfredaktorka Tanečních listů. Od roku 2008 externí pedagog HAMU. Absolvovala výcvik v TPT (taneční a pohybové terapie) pod ADTA a TANTER (2005-2007), vedla seberozvojové semináře TPT na Taneční konzervatoři I. V. Psoty, workshop na mezinárodní konferenci expresivních terapií Space for Art Therapies II., pracovala se skupinami seniorů v občanském sdružení Život 90, se skupinami rodičů s dětmi a v současné době se věnuje také pohybové výchově předškolních dětí. Je jednou ze spoluautorek publikace Tanečně-pohybová terapie, teorie a praxe (Univerzita Palackého v Olomouci, 2012). Publikuje recenze a rozhovory v denním a odborném tisku (Lidové noviny, Taneční aktuality, ArtZóna) a studie: Prameny k baletu Škrtič Bohuslava Martinů (AMU, 2007), Tanec v hudbě Bohuslava Martinů – baletní tvorba (AMU, 2010), „A new production of Who is the most powerfull in the world?“ (Martinů revue, May–August 2013), „Martinů/The Strangler/H317 – A ballet ahead of its time“ (Martinů revue, January–April 2014).
Texty autora
Gala d’ouverture – Vybrané kousky z luxusní bonboniéry
Baletní soubor pařížské Opery se konečně dočkal slavnostního otevření sezóny, které se oproti předchozím zvyklostem uskutečnilo s několikaměsíčním zpožděním až ke konci ledna tohoto roku.
Vzhůru nohama
Za pár dní skončí první měsíc roku 2021. Dvacátá léta nového milénia začínají nabírat na obrátkách a točí se v bludném kruhu pandemie, s níž jsme se potýkali ve stejném desetiletí před sto lety.
Move – Echa minulosti uchovaná v tělech
Streamovací kanál Netflix zařadil do své nabídky sérii graficky a režijně sjednocených dokumentárních filmů Move, které jsou sondou do zázemí vybraných osobností, pro něž je pohybové vyjádření bazální ingrediencí jejich životního stylu.
Zabiják život – Široce rozevřená křídla nad radostí a smutkem
Internetový kanál Mall.tv ponechal téměř celý prosinec ve své programové nabídce záznam premiéry Pražského komorního baletu.
Když dva dělají totéž…
Období konce roku bývá dobrým důvodem pro návštěvu divadel či koncertů. Letos ovšem máme za sebou velmi jiné Vánoce a přítomnost diváků v hledišti se momentálně jeví jako sci-fi.
La Bayadère z francouzské metropole
Pařížská Opera uvedla v neděli 13. prosince do plného provozu novou internetovou platformu L´Opéra chez soi, a to přímým přenosem baletu La Bayadère.
Jak zasáhlo uzavření divadel chod vaší redakce a obsah vašeho periodika?
Uzavření divadel se dotýká nejen výkonných umělců, ale v nestandardní situaci se ocitla také vydavatelství novin, časopisů a webových portálů reflektujících uměleckou sféru.
Jak ředitelé a pedagogové profesionálních tanečních škol reagují na jejich opětovné uzavření?
Výuka na konzervatořích probíhá již druhý měsíc v online prostoru. Ředitelé a pedagogové se ocitli ve stejné situaci jako na jaře.
Vlasta Schneiderová: „Měli jsme velké štěstí, vedení Univerzity Karlovy byl deštník, který nás chránil před komunistickou průtrží.“
Vlastu Schneiderovou, drobnou, energicky působící tmavovlásku, jsem poznala jako členka přípravky Vysokoškolského uměleckého souboru Univerzity Karlovy (VUS UK).
Ztraceno ve slovech
Psaní anotací, které mají přiblížit představení a přivábit diváky, je věcí ošemetnou. Text by měl zaujmout, navnadit a přitom neuhnout od skutečného záměru a podoby inscenace.
Distanční modus vivendi
Minulý týden byla zavedena distanční výuka na vysokých a středních školách a tento týden omezeny veškeré kulturní akce.
DIÁŘ PŘEDSTAVENÍ
březen 2021
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 |
NEJČTENĚJŠÍ
-
Adéla Pollertová o své taneční i pedagogické kariéře
podcasty -
Anna Pavlova – „Nachystejte mi kostým labutě…“
osobnosti -
Roselyne, Dark Horse – Osobní ztráty a nálezy v nových tanečních filmech
recenze -
24 hodin denně na jevišti: Cirk La Putyka zahájil v prázdných Jatkách78 maraton Umělec v izolaci
tanec z gauče -
Panoptikum Lenky Vagnerové na ČT Art
tanec z gauče
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Vít Dvořák
Hodně ubohý komentář...Odchod z Laterny magiky – Rozhovor s Pavlem Knollem a vyjádření Jany Dvořákové
Vlasta Schneiderová
Nenazvala bych to komentářem, je to jen doplnění, pro některé čtenáře, možná, zajímavých informací o Robertu Cohanovi.…Zemřel průkopník současného tance Sir Robert Cohan. Bylo mu 95 let
Roman Vašek
Škoda že svůj názor nedokážete podepsat svým celým pravým jménem.Odchod z Laterny magiky – Rozhovor s Pavlem Knollem a vyjádření Jany Dvořákové
Jeanette
Doporučuji panu Vaškovi. Věnovat se práci v Divadelním ústavu kam patří. Nemá cenu posílat recenze na vše, čemu…Odchod z Laterny magiky – Rozhovor s Pavlem Knollem a vyjádření Jany Dvořákové
Zdeněk Prokeš
Úvodem bych chtěl moc poděkovat Monice Rebcové za připomenutí velké osobnosti světového tance a choreografie A. Aileyho…Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
Milan Petrasek
Byl jsem svého času zaměstnán ve státní instituci ve které jsem mohl sledovat dlouholetý proces zeštíhlování sociálních…Odchod z Laterny magiky – Rozhovor s Pavlem Knollem a vyjádření Jany Dvořákové
Crabice
Článek v mnohém udeřil hřebíček na hlavičku, jen škoda, že je prvoplánově zaujaty. Slovník vykládá význam slova…Kulturní povyražení po česku