Speciální vydání 2020
Tématem třetího ročníku Speciálního vydání Tanečních aktualit je „Tanec a publikum“.
Speciální vydání dvojjazyčné a obsahuje původní články autorů na dané téma v širším kontextu aktuální české taneční scény. Téma tanec a publikum je nahlíženo z různých perspektiv. Úvodní texty bilancující uplynulou sezonu se nad úlohou diváků pozastavují v kontextu aktuální situace z pohledu čtyř žánrů – baletu, současného tance, nonverbálního divadla i nového cirkusu. Autoři dále přiblíží například různé formy práce s publikem českých pohybových festivalů i baletů vícesouborových divadel, angažovanost diváků i umělců a pozastaví se také nad samotným diváckým prožitkem tance. Nechybí ani exkurz do možností digitálního přenosu a interakce mezi diváky a performery v jeho rámci.
„Když vznikala koncepce letošního Speciálu, po koroně nebylo ještě ani vidu ani slechu. Ale celá pandemie a s tím spojené zavření divadel myslím každého přivedlo k myšlenkám o tom, co pro něj vlastně znamená být divákem v divadle, naživo, co je přenosné obrazovkou a co není. Takže svým způsobem toto téma získalo ještě na větší aktuálnosti,“ přiznává editorka Speciálního vydání Petra Dotlačilová.
Obsah publikace:
SHRNUTÍ SEZONY 2019/2020Baletní půlsezona sázela na přímočarý humor (Roman Vašek)
Odhalené trendy v současném tanci: Představy kontra realita (Zuzana Smugalová)
Dobré zprávy ze světa pantomimy a nonverbálního divadla (Roman Horák)
Sezona netušených možností i solidarity v novém cirkuse (Hana Strejčková)
TANEC A PUBLIKUM
Práce s publikem českých tanečních festivalů (Lucie Hayashi)
Jak divadla pečují o své diváky (Monika Štúrová)
Současný tanec pro dětského diváka (Lucie Štádlerová)
Angažovanost českého současného tance (Daniela Machová)
Co prožíváme, když se díváme na tanec? (Josef Bartoš)
Tanečníci: Sledující a sledovaní (Petra Dotlačilová)
Networked performance jako nová situace pro práci s publikem (Jana Bitterová)
„Speciál“ je určen všem, kteří se zajímají o tanec a divadlo a chtějí si o tom přečíst i něco víc než „jen“ recenze či rozhovory, zajímá je širší kontext jednotlivých děl, osobností a organizací a možná i určitý teoretický přesah.
Projekt podpořili MKČR a SFK.
Cena Speciálního vydání 2020: 129,- Kč (+ poštovné: 69,- Kč po ČR, zahraničí 4 eura).
Publikaci můžete koupit ve vybraných prodejnách, nebo prostřednictvím objednávkového formuláře níže.
Seznam distribučních míst Speciálního vydání TA:
Praha: Divadlo Archa, Na Poříčí 1047/26, Praha 1
Grishko, Mikulandská 4/122, Praha 1
Knihkupectví Karolinum, Celetná 18, Praha 1
Knihkupectví Academia, Václavské nám. 34, Praha 1
Knihkupectví a antikvariát Aurora, Spálená 110/53, Praha 1
Knihkupectví Ostrov, Ostrovní 132/17, Praha 1
Baletní Akademie Adély Pollertové, Na Poříčí 25, Praha 1
Studio Contemporary, Náměstí Míru 9, Praha 2
Divadlo Ponec, Husitská 899/24a, Praha 3
Sansha Praha, Čajkovského 5, Praha 3
Duncan Centre, Branická 41, Praha 4
Brno: Grishko, Staňkova 15, Brno
Dance Shop Brno, Orlí 542/27, Brno
Knihkupectví Academia, náměstí Svobody 79/13, Brno
Ostrava: Cooltour Ostrava, Výstaviště Černá louka, Pavilon C1, Ostrava
Národní divadlo Moravskoslezské - provozní budova, Smetanovo náměstí 8B, Ostrava
Olomouc: Divadlo na Cucky, Dolní náměstí 42, Olomouc
Trutnov: UFFO, Náměstí republiky 999, 541 01, Trutnov
Plzeň: Moving Station, Koperníkova 574/56, Plzeň
České Budějovice: Jihočeské divadlo, Dr. Stejskala 424/17, České Budějovice
Tisková zpráva o Speciálním vydání 2020 ZDE.
Objednávka Speciálního vydání
NEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle opouštějí divadlo PONEC
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?