Diskuze k tématu:
Krajina těla – Nezdařilá přehlídka ohebnosti a síly

Vyplněním e-mailu se přihlásíte k odběru automatických notifikací, které vás upozorní na nový příspěvek v této diskuzi.

Od nejnovějších / Podle hodnocení

Re: Představení Krajina těla, reakce na recenz

vložil Josef Bartoš

IP: 90.164.127.191
Reaguje na: Představení Krajina těla, reakce na recenzi Zangy
Představení Krajina těla (Nová scéna ND, premiéra říjen 2022)

Reakce na recenzi paní Clary Zangy.
Zhlédli jsme přestavení v rámci generální zkoušky a zúčastnili jsme se diskuse režiséra a autora Radima Vizváryho s diváky. Jelikož recenze paní Zangy potvrzuje platnost známého výroku Alberta Einsteina (volná citace) „….. že lidská hloupost je určitě nekonečná“, je třeba uvést věci na pravou míru. Kritička vůbec nepochopila, o čem v této inscenaci jde, a snaží se profilovat pohrdlivým, nefundovaným a pseudo-intelektuálním stylem kritiky na úkor tohoto představení. O co jde:

Toto dechberoucí představení plné neočekávané dynamiky a rozmanitosti pohybových projevů (pantomima, balet, pozemní a vzdušná akrobacie, breakdance) spojených s potenciálem lidského těla nabízí divákovi možnost objevovat paralely lidského těla a krajiny a vnímat vše v souvislostech. A to jak na základě jejich bohatství tvarů a forem (spojení tělesného výrazu na scéně a krajinných obrysů těla v obrazovkových projekcích), tak i na základě jejich cykličnosti – střídání ročních období v krajině a generační výměny v proudu lidského života.
Předváděné výkony účinkujících hraničí často s nejzazšími možnostmi lidského fyzična, a to ve spojitosti se synergetickým propojením s hudbou, obrazovými projekcemi, poezií a scénou, která oslavuje krásu lidského těla ale i jeho stárnutí. A právě toto hluboce inspiruje diváka, aby si uvědomil své vlastní tělo, více si ho vážil a pochopil své zařazení do věčného koloběhu života.

Krása, komplexnost a profesionalita tohoto představení na nás zanechala hluboký dojem, což plně potvrdila i velice pozitivní diskuze diváků po představení. Prosím, nenechte si zkazit toto výjimečné představení diletantskou kritikou a jděte se na něj podívat sami. Nebude zklamaní… je to určitě kandidát na příští cenu Thálie.

Dr. Jan Gal, Dr. Alexandra Gal
Praha, 22.11.2022
Vážený pane doktore,
předně chci říci, že nedokáži posoudit kvalitu inscenace Krajina těla, protože jsem ji neviděl. Marně ale přemýšlím nad tím, v čem je váš názor lepší, než ten od Clary Zangy – protože takto vyvýšenecky vaše reakce působí.
Nejenže nejdříve (ale i později) urazíte autorku a na pomoc si vezmete citát autority (tomu se mimochodem říká argumentační faul "apel na autoritu", který odvádí pozornost od samotného obsahu; snad by se vám mohlo zdát, že autorka urazila umělce jako první, ale myslím, že je velký rozdíl mezi úrážkou a kritikou), následně ale poskytujete svůj pohled na věc bez jakéhokoliv objasnění a opodstatnění, proč si to myslíte. Chybí hlubší a promyšlená argumentace vašeho postoje (C. Zanga ji narozdíl od vás ve svém textu uvádí téměř u každé kritické poznámky), která by mi alespoň nachvíli umožnila vnímat celou záležitost z vaší perspektivy.
Navíc popisujete tuto inscenaci slovy "dechberoucí", ""neočekávaný", "krása", "výjimečné" a podobně, což jsou sama o sobě tak dokonalá klišé, že v dnešní době už téměř nic neznamenají. Nehledě na to, že v textu vlastně přiznáváte, že se na jevišti odehrálo přesně to, co autorka kritizuje (extrémní důraz na ony možnosti lidského těla - opravdu už jsme to ale už neviděli na jevišti minimálně tisíckrát?).
Takže znovu mě to přivádí k mé původní otázce - v čem je váš názor hodnotnější? (protože možná stejně jako vy jste slyšel pozitivní reakce publika, já jsem naopak slyšel velmi výraznou kritiku od dalších 4 profesionálů z oboru)
Ten kandidát na Cenu Thálie je určitě slovo do pranice... tak uvidíme, zda budete mít pravdu.
S pozdravem,
Josef Bartoš
+10 -6 ! Odpovědět

Představení Krajina těla, reakce na recenzi Zangy

vložil Dr. Jan Gal

IP: 198.102.10.109
Reaguje na:
Představení Krajina těla (Nová scéna ND, premiéra říjen 2022)

Reakce na recenzi paní Clary Zangy.
Zhlédli jsme přestavení v rámci generální zkoušky a zúčastnili jsme se diskuse režiséra a autora Radima Vizváryho s diváky. Jelikož recenze paní Zangy potvrzuje platnost známého výroku Alberta Einsteina (volná citace) „….. že lidská hloupost je určitě nekonečná“, je třeba uvést věci na pravou míru. Kritička vůbec nepochopila, o čem v této inscenaci jde, a snaží se profilovat pohrdlivým, nefundovaným a pseudo-intelektuálním stylem kritiky na úkor tohoto představení. O co jde:

Toto dechberoucí představení plné neočekávané dynamiky a rozmanitosti pohybových projevů (pantomima, balet, pozemní a vzdušná akrobacie, breakdance) spojených s potenciálem lidského těla nabízí divákovi možnost objevovat paralely lidského těla a krajiny a vnímat vše v souvislostech. A to jak na základě jejich bohatství tvarů a forem (spojení tělesného výrazu na scéně a krajinných obrysů těla v obrazovkových projekcích), tak i na základě jejich cykličnosti – střídání ročních období v krajině a generační výměny v proudu lidského života.
Předváděné výkony účinkujících hraničí často s nejzazšími možnostmi lidského fyzična, a to ve spojitosti se synergetickým propojením s hudbou, obrazovými projekcemi, poezií a scénou, která oslavuje krásu lidského těla ale i jeho stárnutí. A právě toto hluboce inspiruje diváka, aby si uvědomil své vlastní tělo, více si ho vážil a pochopil své zařazení do věčného koloběhu života.

Krása, komplexnost a profesionalita tohoto představení na nás zanechala hluboký dojem, což plně potvrdila i velice pozitivní diskuze diváků po představení. Prosím, nenechte si zkazit toto výjimečné představení diletantskou kritikou a jděte se na něj podívat sami. Nebude zklamaní… je to určitě kandidát na příští cenu Thálie.

Dr. Jan Gal, Dr. Alexandra Gal
Praha, 22.11.2022

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE