Požádali jsme také ředitele Moravského divadla Olomouc Davida Gerneše o vyjádření
k plánovanému odchodu uměleckého šéfa baletu i budoucnosti tanečního souboru.
„Se všemi šéfy vedu pravidelné debaty, během kterých řešíme naše vize, pocity a to, zda
vnímáme směřování souboru a divadla stejně. Na podobné schůzce na začátku sezony
jsme se s uměleckým šéfem baletu Michalem Štípou vzájemně dohodli na ukončení
spolupráce po skončení sezony 2021/2022.
Velice si vážím práce, kterou Michal na postu šéfa doposud odvedl a doufám, že i do konce
sezóny odvádět bude. Pro divadlo, pro Michala i pro mě je teď především důležité se plně
koncentrovat na dvě premiéry, baletu, které nás ještě v sezóně čekají, zejména pak na
listopadového Louskáčka – Kouzelný příběh v Michalově choreografii. Chápu, jak velmi
složité pro něj muselo být opustit život v Praze a kariéru prvního sólisty Národního divadla a
vrhnout se po hlavě do šéfování souboru a řešení každodenního provozu baletu v Olomouci.
Takový krok s sebou logicky nese spoustu změn. Velmi si vážím toho, že dokázal umělecky
pozvednout úroveň našeho souboru a zvýšit jeho prestiž v rámci celé divadelní sítě.
U nástupce pro mě bude nejdůležitější, aby dokázal navázat na rostoucí úroveň souboru a
pokračoval v rozvoji baletu a tanečníků po všech stránkách. V současné době probíhá
uzavřené výběrové řízení, kdy jednám s několika kandidáty a řeším s nimi jejich koncepce a
vize. Byl bych velmi rád, abych do prosince mohl tanečníkům i veřejnosti představit nového
uměleckého šéfa souboru.“
pierrot_le_fou
Romane, moc díky za tu první reakci. Cením si na ní zejména toho, že se pokouší otevřít prostor k rozmluvě o věci jako…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr