Po sérii nedávných, rozruch způsobujících událostí v Divadle PONEC, jejichž vyústěním bylo jmenování nové Umělecké rady (dvoudílný rozhovor zde a zde), se také Studio ALTA rozhodlo vyhlásit konkurzy na nový kurátorský/programový tým. Setkali jsme se s Alicou Minar, Orinem Rodriguezem, Romanem Poliakem a Tobiášem Nevřivou, jeho čerstvými, velice mladými členy v budově bývalého pivovaru v Libni, kam ALTA přesídlila po několikaletém působení – od prvopočátku dočasném – v části karlínské Invalidovny.
Hana Polanská
MgA Hana Polanská, PhD (1980) je tanečnice, choreografka, performerka,
taneční pedagožka a vědkyně.Vystudovala Taneční konzervatoř v Praze, dějiny
umění na Katolické teologické fakultě UK, a choreografii na HAMU v Praze. Dále
absolvovala postgraduální studium na Fakultě tělesné výchovy a sportu UK, kde
se zaměřila na účinky tance na biochemické markery krve v souvislosti s
kognitivními a fyzickými schopnostmi u starších dospělých. Absolvovala tříletý
kurz Vědomé tělo pod vedením Reny Milgrom, kde si prohloubila znalosti
Labanovy analýzy pohybu a získala vhled do dalších somatických praxí.
Tančila jako členka a sólistka Národního divadla v Praze, spolupracuje s
renomovanými choreografy a umělci na různých projektech, např. s Evou
Koťátkovou, Beatrice Massine, Alice Chauchat, Danielem Lepkoffem a mnoha
dalšími.Vytvořila několik originálních choreografií a tanečních filmů, které byly
představeny v českém i mezinárodním kontextu a získali několik ocenění. V
současnosti vyučuje na Katedře nonverbálního divadla HAMU, na Základní
umělecké škole a účastní se mezinárodního projektu Dance Well. Příložitostně je
pak zvána učit a přednášet na další vysoké školy, např. UMPRUM a spolupracuje
na různých uměleckých projektech. Angažuje se také ve vědeckém a uměleckém
výzkumu, píše eseje o současném tanci a natáčí podcasty s tanečními umělci.
Účastnila se několika vědeckých konferencí a úspěšně přednášela o tanci
naposledy na mezinárodní konferenci pořádané Filozofickým Ústavem AV.
Texty autora
NEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Zahrada, velký stůl a zmrzlina aneb Jak to dělají v ALTĚ. Rozhovor s mládím, které převezme zodpovědnost
rozhovory -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Juniorský soubor NdB2 přináší svěží vítr. Umí jít do hloubky, ale ne vždy se to daří
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Kata Zagorski
Neprávem? Tak to som sa chvíľu snažila zistiť, či právem alebo neprávem, aj či bola právem alebo neprávem vrátená späť,…Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero