Poslední pondělní podvečer v závěru měsíce června patřil v Alfredu ve dvoře studentům druhého a čtvrtého ročníku katedry nonverbálního divadla Hudební akademie múzických umění v Praze.
Tereza Marková
Tereza Marková v současné době studuje bakalářský obor Divadelní vědy na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Zajímá se a píše zejména o fyzickém divadle, pantomimě a klaunérii.
Texty autora
MIME MISSION – Mise splněna!
V posledních pár letech lze s potěšením sledovat zvýšenou aktivitu především v oblasti nonverbálního divadla a pantomimy. Během dvou měsíců se navíc uskupení Mime Prague podařilo vyprodukovat hned dva festivaly.
MEA CULPA – „Who gave you freedom?“
Divadelně pohybový nezávislý soubor Divadlo Continuo jistě netřeba čtenářům Tanečních aktualit rozsáhle a detailně představovat. Svou tvůrčí poetikou spletenou ze synkreze žánrů pohybového divadla, loutkového...
L'Avventura – Když záleží na úhlu pohledu
Multifunkční prostor Jatek78 je sice domovskou scénou hned tří českých souborů, ale je samozřejmě nakloněný i zahraničním produkcím. V říjnovém programu se tak naskytla možnost zhlédnout představení L'Avventura v podání Clunker Circus.
Za dveřmi 2017 – Variace na cirkus a loutky
Termín divadelní prázdniny už dlouhou dobu není tak striktní, jako tomu bývalo dříve.
Prague Nonverbal 17 – Slovo, emoce, akce… Klaun!
Ve středu 24. května 2017 se uskutečnila dvě velmi zajímavá představení v rámci mezinárodního divadelního festivalu Prague Nonverbal 17. Ten den se přehlídka přelamovala do své druhé poloviny a divákům nabídla večer plný pantomimy a klaunerie.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Chci školu otevřít, aby se za mnou studenti nebáli přijít. Nejmladší česká generace je velmi křehká, říká Pamela Morávková
rozhovory -
Zahrada, velký stůl a zmrzlina aneb Jak to dělají v ALTĚ. Rozhovor s mládím, které převezme zodpovědnost
rozhovory -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Václav Marcol
Známená to tedy, že pouze se znalosti klasického tance se absolvent uplatní špatně nebo dokonce vůbec? Učilo se dosud…Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
Petr K.
> Jenomže je tady druhá strana mince a tou jsou diváci, již, mohu-li se dopustit generalizace, bývají na oblastech spíše…Labutí jezero bez kontroverzí, otázek i inspirace
Petr K.
Překvapuje mě, že moderátorka i hostka se pustily do tématu "balet a rovnost", ale až ostentativně přehlížely snad…Čechová o genderu v baletu: Muži jsou za prince, v kolektivech vzniká divná dynamika
Martin
Mé první Putyka představení a hned jsem si naběhl do něčeho, co patří myslim jinam. 30 min přenašeni objektů tam a zpět…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
Baletoman
Tak jestli jste viděl Louskáčka jako krasobruslařskou show, tak jste hlavně vůbec neviděl balet, takže to moc nevypovídá…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Milan Podolec
Na "Louskáčkovi" jsem byl v Pardubicích dne 11. 11. 2024, děti po chvíli začaly odcházet a přiznám se, že i mně se…Louskáček – Kouzelný příběh – Půvabný, hravý, ale i strašidelný spektákl v Olomouci
Kata Zagorski
Neprávem? Tak to som sa chvíľu snažila zistiť, či právem alebo neprávem, aj či bola právem alebo neprávem vrátená späť,…Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero