Jaká je současná situace v českých baletních souborech?
Taneční umění vyžaduje pro zachování kvality a tělesné kondice každodenní trénink, který je kvůli současným opatřením omezen.
Taneční umění vyžaduje pro zachování kvality a tělesné kondice každodenní trénink, který je kvůli současným opatřením omezen.
Poslední taneční premiéra v ostravském Národním divadle moravskoslezském je dalším promyšleným tahem šéfky baletu...
Titul Nebezpečné známosti je mnohým znám nejen ve svém knižním či filmovém zpracování, ale také z divadelních scén...
V ostravském Národním divadle moravskoslezském se chystá premiéra představení Rain Dogs švédského choreografa Johana Ingera jako součásti komponovaného večera s názvem All That Jazz, Rock and Blues. Tato choreografie využívá odvážného pohybového slovníku současného tance, tanečního divadla a všech nuancí osobitého autorova stylu.
K příležitosti blížící se premiéry All That Jazz, Rock, Blues v Národním divadle moravskoslezském jsem vyzpovídala choreografku Reginu Hofmanovou, která vytvořila část s názvem Après rasage.
Třetí sezonu v souboru baletu Národního divadla moravskoslezského zahájil talentovaný Japonec Koki Nishioka s výhradní sólovou smlouvou.
Nataša Novotná hostuje jako sólistka v choreografii B/olero Ohada Naharina, které uvádí balet Národního divadla moravskoslezského jako jednu část z večera nazvaného Dva světy / jeden svět.
Itzik Galili je uznávaný choreograf izraelského původu, který spolupracoval s mnoha tanečníky po celém světě, například se soubory Batsheva Dance Company, Nederlands Dans Theater, Stuttgart Ballet či Ballets de Monte Carlo.
Při příležitosti chystané premiéry baletu Národního divadla moravskoslezského v Ostravě jsem položila Jiřímu Kyliánovi několik otázek ohledně jeho choreografie Falling Angels.
Ostrava přivítala nový Sen noci svatojánské 5. května 2016. Svérázná baletní komedie uznávaného evropského choreografa, „velkého vypravěče příběhů“ Youriho Vàmose na hudbu Felixe Mendelssohna-Bartholdyho měla světovou premiéru v roce 1995 v Basileji.
Mario Schröder, ředitel a šéfchoreograf baletu Opery Lipsko, se v letošní divadelní sezoně prvně představí na české taneční scéně.
Balet Národního divadla moravskoslezského umí upoutat pozornost svou přemýšlivou dramaturgií. Tentokrát překvapil načasováním premiéry titulu, který patří k vrcholům baletní klasiky 20. století a na české scény se opakovaně vrací.
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří