Libor Vaculík (* 1957) patří k významným českým choreografům, jehož tvorbu znají diváci doma i v zahraničí. Proslul silnými příběhy a moderním tanečně-dramatickým stylem, vytvořil desítky úspěšných inscenací.
Vystudoval Taneční konzervatoř hl. m. Prahy a jako sólista Slovenského národního divadla tančil klasické i dramatické role, např. Prince v Labutím jezeře, Franze v Coppélii, Quasimoda v Notre Dame de Paris či Dona Josého v Carmen. Reprezentoval ČSSR na soutěžích (Varna, Jackson, Ósaka), byl na stážích na Palucca Schule v Drážďanech a Dance Academy v Monte Carlu. Hostoval v Brně, Košicích, Praze, Barceloně, Bonnu, Nancy, Vídni i San Antoniu.
Po ukončení taneční kariéry vystudoval choreografii a režii na VŠMU, kde později učil. Jako choreograf působil v Bratislavě, v Baletu Národního divadla Praha (Malý pan Friedemann (1993), Psycho (1993), Čajkovskij (1994), Isadora Duncan (1998), Faust (2009); pracoval zde i jako šéf baletu), v Baletu Národního divadla Brno (Jana z Arku na hranici (1995), Notre Dame de Paris (1993), Ivan Hrozný (2002)), v Baletu Divadla J. K. Tyla v Plzni (Freddie (2014), Anna Karenina (2012)). Jedním z jeho nejznámějších děl je Edith – vrabčák z předměstí (2000). Úspěšné byly i Romeo a Julie (2015), Mauglí (1996), Fantom Opery (2011) aj. Spolupracoval na operách, činohrách, TV inscenacích i muzikálech (s Jozefem Bednárikem – Evanjelium o Márii (1992), Grand Hotel (1993), Pokrevní bratři (1993), dále Mona Lisa (2009), Kat Mydlář (2011), Tři mušketýři (2004) aj.). K jeho posledním baletům patří Valmont (2014) a Slečna Julie (2017).