Mechanický pomeranč byl již čtvrtou premiérou baletního souboru v Českých Budějovicích v letošní sezóně. I přes zhoršující se stav pandemie koronaviru, v den vyhlášení opětovného nouzového stavu, se úspěšně odehrála na scéně DK Metropol.
Marcela Benoniová
doc. Mgr. Marcela Benoniová vystudovala tanec na Pražské konzervatoři, choreografii na HAMU a Divadelní a taneční školu MUDRA Maurice Béjarta v Bruselu. Tančila v baletu Národního divadla v Praze a Laterně magice. Pedagogicky působila na Taneční konzervatoři, v Tanečním centru Praha, Rheinische Musikhochschule v Kolíně nad Rýnem, nyní učí na DAMU a Pražské konzervatoři.
Texty autora
Monsieur Maurice Béjart – Magický choreograf ve vzpomínce Dominique Genevois
Před deseti lety, v roce 2007, zemřel francouzský choreograf Maurice Béjart. V tom samém roce oslavil své osmdesátiny.
Peer Gynt, Carmen – Baletní suity v Ústí nad Labem
Marika Hanušová-Blahoutová se navrací na scénu v roli choreografa.
„Nevymřeme po meči,“ říká Daniel Wiesner
V třetím lednovém týdnu roku 2017 křtí svou právě dokončenou knihu vzpomínek a didaktický rozbor svého původního choreografického díla Macbeth Daniel Wiesner. Zároveň 17. ledna oslavil i své významné životní jubileum (nar. 1947).
Don Quijote – Úspěšná olomoucká premiéra
Vedení baletu Moravského divadla v Olomouci v čele s Robertem Baloghem, s jeho cíleným a dlouhodobým směrováním na klasické tituly, pozvalo bývalou primabalerínu Národního divadla v Praze, vynikající pedagožku a choreografku Hanu Vláčilovou k nastudování Dona Quijota Ludwiga Minkuse.
Rozhovor s Karol Martincovou, ředitelkou Festivalu flamenka: „Chceme přitáhnout nové publikum.“
I letos se Praha připojila k oslavám mezinárodního Dne flamenca – Día del Flamenco, který oficiálně připadá na 16. listopadu, kdy v roce 2010 byl vášnivý tanec zapsán na seznam nehmotného dědictví UNESCO.
Zlatá Praha – Unikátní televizní záležitost
Třiapadesátý ročník mezinárodního televizního festivalu Zlatá Praha se konal letos podruhé v prostorách Nové scény Národního divadla.
Rozhovor s Jiřím a Ottou Bubeníčkovými: O novém projektu, dokumentu a plánech
U příležitosti turné bratří Bubeníčků po České republice s představením Orfeus v režijní spolupráci tandemu SKUTR Martina Kukučky a Lukáše Trpišovského oslovily Taneční aktuality slavnou dvojici tanečníků, kteří jsou hlavními iniciátory a tvůrci nového projektu.
Kostka, všudypřítomná kostka
Na scéně leží bílý čtverec, základ pro geometricky souvislou krychli, tedy kostku.
La Curva – Křivky a cesty Israela Galvána
Vynikajícího tanečníka flamenca Israela Galvána, tradičního i stále se rozvíjejícího umělce, svéráznou a nevšední osobnost i na poli současného divadelního a tanečního klání, znám velmi dlouho.
Rozhovor s Karine Ponties: „Život má o mnoho více představivosti než my sami…“
Belgická choreografka Karine Ponties se řadí k nejznámějším tvůrkyním současného evropského tanečního divadla.
NEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Aurélie Dupont – Esence francouzské étoile
osobnosti -
Sergio Méndez Romero a Sawa Shiratsuki: „Úspěšné partnerství stojí na respektu“
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Anonym
A není nepřijetí na konzervatoř někdy spíš vysvobození, než nutná frustrace?Není někdy lepší, když nepřijatý uchazeč…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří