Ivan Hrozný – Mrazivá paralela k dnešku
Balet Ivan Hrozný, který nasadili v Olomouci, poukazuje na vše, co známe z dnešních zpráv: neukojitelné imperiální choutky živené bezohledností a krutostí nejen vůči jiným národům, ale i vůči vlastním lidem.
Balet Ivan Hrozný, který nasadili v Olomouci, poukazuje na vše, co známe z dnešních zpráv: neukojitelné imperiální choutky živené bezohledností a krutostí nejen vůči jiným národům, ale i vůči vlastním lidem.
Dramatický děj, milostné zápletky, politické intriky z doby vlády Ivana Hrozného a hudba Sergeje Prokofjeva inspirovaly režiséra a choreografa Libora Vaculíka, aby je zpracoval do podoby baletního dramatu už potřetí, a to se souborem baletu Moravského divadla.
Dnes proběhl v Národním divadle slavnostní večer 29. ročníku Cen Thálie, během kterého byli oceněni divadelní umělci za výjimečné jevištní výkony.
Moravské divadlo v Olomouci uvedlo světovou premiéru baletu Obraz Doriana Graye v choreografii Paula Chalmera, s původní hudební kompozicí Aniella Mallarda.
Moravské divadlo Olomouc hostí členy Kyjevského městského baletu. Souboru, který se kvůli napadení Ukrajiny Ruskem nemohl vrátit z evropského turné domů, nabídlo vedení divadla umělecký azyl a možnost trénovat a zkoušet v budově divadla.
Moravské divadlo Olomouc bude hostit členy Kyjevského městského baletu. Soubor bude mít k dispozici prostor k tréninkům a zkouškám, v jednání je rovněž vystoupení kyjevského baletu na olomouckém jevišti i na dalších scénách v České republice.
V září loňského roku se objevila na facebookovém profilu Michala Štípy jako blesk z čistého nebe zpráva o jeho odchodu z uměleckého vedení baletu Moravského divadla v Olomouci.
Oblíbený, více než 130 let starý Louskáček, zažil nejprve obrovské úspěchy v Rusku a později díky Georgeovi Balanchinovi i v USA, kde se stal ikonickým vánočním „trhákem“.
Na jeviště Moravského divadla se vrací Čajkovského Louskáček. Tentokrát však s upraveným názvem a několika novými postavami.
Po třech sezonách odchází z funkce uměleckého šéfa baletu Michal Štípa. Své rozhodnutí oznámil již v úvodu aktuální sezony, přesto ještě připraví naplánovaný premiérový titul Louskáček – Kouzelný příběh.
Letošní ročník festivalu Dance Brno, který od roku 2019 pořádá Národní divadlo Brno jako bienále, se od předchozích programově zásadně liší.
Vynucený půst se chýlí ke konci. Umělci Moravského divadla chtějí co nejdříve vynahradit divákům to, co jim protiepidemická opatření upírala řadu měsíců – zážitek z živého představení.
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří